Praha, 31. srpna 2020
Praha, 31. srpna 2020 - Letní prázdniny bývají pro majitele e-shopů spíše klidnějším časem, kdy objednávek je o něco méně a obchodníci mohou nabírat síly před náročným podzimem. Letos ale mají e-shopy neobvykle napilno. Pracují totiž na integraci do stále populárnějších online tržišť.
Internetová tržiště, která sdružují nabídku různých obchodníků, nabývají na významu. Největším českým marketplacem je MALL.cz, na němž díky programu MALL Partner prodává již více než tisícovka partnerských prodejců. Ti tak využívají silné značky i dobré reputace MALLu a oslovují nové okruhy zákazníků.
„Obchodníci využívají klidnějšího léta k tomu, aby vstoupili na tržiště a etablovali se na něm dříve, než propukne ostrá vánoční sezóna. Právě podzim a čas před Vánoci je totiž z hlediska prodejů nejsilnější obdobím a obchodníci na něj chtějí být dobře připraveni. Dobrou zprávou je, že onboarding se dá stihnout poměrně velmi rychle. Začít prodávat na tržišti jde už během 24 hodin,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.
Výhodou zapojení do programu MALL Partner je kromě možnosti oslovení milionů zákazníků také přístup ke komplexní e-commerce infrastruktuře MALLu. Obchodníci tak dosáhnou třeba na platební metody a možnosti dopravy, kterými doposud nedisponovali. Řeč je například o možnosti doručovat zboží do MALL Shopů, stovek partnerských MALL Pointů či takřka stovky MALL Boxů. MALL navíc partnerům z řad obchodníků díky spolupráci s logistickou službou InTime pomáhá i s profesionálním řešením poslední míle.
Na marketplace MALLu během léta vstoupili další stovky obchodníků, ať už z řad malých kamenných prodejců, kteří chtějí digitalizovat své prodeje, tak i z řad zaběhlých e-shopů, které hledají cesty, jak růst, zvýšit kvalitu svých služeb, rozšiřovat okruh potenciálních zákazníků a vedle toho také expandovat do zahraničí.
„Marketplace je pro obchodníky šance oslovit zákazníky, na které by jinak po vlastních kanálech nedosáhli. Vánoční sezóna je navíc velmi náročná na logistiku i personál a pro menší obchodníky tedy může být rozhodující výhodou, když budou mít v zádech partnera, který jim zajistí kvalitní doručení zboží a vedle toho také pomůže s marketingem či zákaznickou péči,“ uzavírá Kováč.
Prioritou MALLu pro následující měsíce je další technologický rozvoj s cílem udržet nabídku zboží maximálně přehlednou a pro zákazníky vytvořit „domovskou stránku“ pro nakupování, v rámci které každý snadno a rychle najde to, co si na internetu chce pořídit. Na programu je i posilování partnerského prodeje na dalších trzích, kde MALL působí. Jubilejní 1 000. zapojený obchodník se shodou okolností do partnerského prodeje připojil ve Slovinsku. Nejrazantněji ale tržiště MALLu roste zatím z České republiky, kde je evidováno 80 % partnerských obchodníků.