Praha, 30. listopadu 2020
Praha, 30. listopadu 2020 - Za celou kampaň Black Friday přesáhly tržby MALL Group 6,3 miliardy korun, což znamená oproti loňskému roku růst o 35 procent. Jen e-shop MALL.CZ prodal zboží v hodnotě 2,3 miliardy korun. Jde o meziroční růst o více než čtvrtinu. Internetovým obchodům MALL se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina MALL působí. Rekordmanem bylo po celou dobu kampaně Slovinsko, kde tržby meziročně rostly o více než 70 procent.
E-shop i letos spustil Black Friday s výrazným předstihem, už v polovině října představil prvních dva tisíce akčních produktů. Postupně zapojil téměř 30 tisíc produktů za zvýhodněnou cenu. Během Velkého finále Black Friday e-shop doplňoval každý den stovky produktů, a nabídka se tak měnila každou hodinu. V závěru akce mohli zákazníci vybírat z více než 11 tisíc produktů. Největší zájem o nakupování měli lidé v pátek 27. listopadu. Nejsilnější hodina na webu MALL.CZ nastala ale až v neděli ve 20 hodin, kdy na něm bylo více než 65 tisíc uživatelů.
„Letošní Black Friday potvrdil, že jeho obliba mezi Čechy neustále roste a pro velkou část z nich je spouštěčem pro nákup vánočních dárků,“ říká Jakub Střeštík, obchodní ředitel skupiny MALL, a dodává: „Poslední měsíce jsou velkým impulzem pro celou e-commerce. Největší rozdíl oproti loňsku vidíme v nárůstu vícekusových objednávek, kde zákazníci k typicky vánočním kategoriím často přihazují i zboží denní potřeby jako drogerie, výživa pro děti nebo chovatelské potřeby.“
V rámci Black Friday zákazníci nejčastěji nakupovali především vánoční dárky nebo akci využili k pořízení vybavení do domácnosti. Během uplynulého víkendu byl největší zájem o produkty osobní péče, jako jsou zubní kartáčky, holicí strojky a kulmy. Mezi TOP 5 nejprodávanějších kategorií dále patřila drobná elektronika, hračky, malá bílá technika a mobilní telefony. Největším bestsellerem byla stolní hra Ravensburger Minecraft, které se na MALL.CZ jen za tento víkend prodalo více než 750 kusů. Dalším bestsellerem byla bezdrátová sluchátka Niceboy HIVE podsie, pánský holicí strojek Philips S5420/06 Series 5000 a dětská pistole NERF Elite Disruptor. Během celé kampaně zákazníci na e-shopu v Česku pořídili také téměř 25 tisíc adventních kalendářů.
„Ačkoli letos nabídneme rekordně širokou nabídku produktů a o Vánocích očekáváme meziroční nárůst prodejů až o 50 %, troufám si tvrdit, že pro nás tato vánoční sezona nebude provozně o nic složitější než ty minulé. Logistická zátěž totiž bude rovnoměrněji rozložena a nebude se soustředit jen do jednoho centrálního skladu,“ komentuje Jakub Kováč.
O něco jednodušší by ale Vánoce měly být i pro samotné partnery, kterým MALL pomůže s přepravou zboží, a to mimo jiné díky snadnému přístupu ke službám logistické společnosti We|Do, která disponuje rovněž rozsáhlou sítí výdejních míst We|Do Uloženka. Kromě logistiky pak MALL svým partnerům zajišťuje zákaznickou péči, koordinuje reklamační i vratné procesy a pomáhá jim rovněž s marketingem, který je v době Vánoc ještě důležitější než kdy jindy.
MALL začal své internetové tržiště výrazněji rozvíjet letos na jaře, a to mimo jiné v reakci na vládní omezení, která zapříčinila uzavření obchodů. Partnerský prodej se tak stal záchranou pro obchodníky, kteří ze dne na den přišli o možnost prodávat své zboží. Od té doby partnerský prodej kontinuálně roste a tržiště MALLu využívají jak malí obchodníci, pro které je možnost prodávat online opět zcela zásadní, tak i velcí hráči, kteří chtějí oslovit své zákazníky skrze další kanál s dosahem na miliony nakupujících. Na MALLu je tak k dispozici i zboží známých a zavedených značek jako Zoot, Pepco či Vivantis.