Praha, 17. června 2019
Praha, 17. června 2020 - Internetový obchod MALL.CZ slaví překročení hranice jednoho milionu produktů a upevňuje tak svou pozici e-shopu s nejširší nabídkou zboží na českém trhu. Překonání tohoto významného milníku navíc ukazuje, s jakou rychlostí MALL.CZ v posledních měsících roste – jen za posledních 12 měsíců do nabídky e-shopu přibylo na 650 000 položek a meziroční růst nabídky je tedy více než 180%. V nadcházejícím roce chce MALL svou nabídku rozšířit k hranici 3 milionů produktů.
Ke konci roku 2017 oslavil MALL dosažení milníku 200 000 produktů v nabídce. O dva a půl roku později již zákazníci MALLu mohou vybírat z pětinásobného množství zboží a mají k dispozici nabídku, která na českém internetu nemá obdoby. Mění se tak i nákupní chování zákazníků, kteří již na MALLu zdaleka nenakupují jen bílou techniku a elektroniku, ale v posledních měsících se čím dál častěji vracejí i pro zboží denní spotřeby a od tohoto jara také pro potraviny a nápoje, jejichž nabídka již zahrnuje více než 4 800 položek. Z MALLu se tak stává místo, kde zákazník najde nejkomplexnější nabídku zboží na českém trhu.
Na dynamickém rozšíření nabídky MALLu se ve vysoké míře podílí popularita partnerského prodeje MALL Partner. Na MALLu dnes prodává více než 800 partnerských obchodníků a zboží z marketplace tvoří už 25-30 % objednávek na MALL.CZ. Obchodníci totiž rychle zjišťují, že jim vstup na online tržiště otevírá nové možnosti růstu včetně prodeje v dalších pěti zemích, kde e-shop působí.
„Milion produktů v nabídce je pro nás symbolický mezník, který jasně dokládá, jakou transformací česká e-commerce prochází. Ukazuje také změnu nastavení fungování e-shopů, které již nespoléhají jen na vlastní omezený dosah, ale jsou připravené i na partnerskou spolupráci, která je může dostat k novým zákazníkům,“ popisuje CEO MALL Group Oldřich Bajer.
S partnerským prodejem MALL začal již v listopadu roku 2012, kdy se na MALLu objevily knihy prodejce Booktook, se kterým MALL spolupracuje dodnes. Od té doby MALL díky zapojování dalších partnerů postupně buduje vlastní marketplace, přičemž v červenci minulého roku nabídka partnerů poprvé přerostla šíři nabídky samotného MALLu. Nyní již zboží v rámci marketplace tvoří přibližně čtyři pětiny nabídky MALLu.
„V následujících letech samozřejmě chceme dále růst, ale především ještě intenzivněji pracovat na špičkové uživatelské zkušenosti, aby naši zákazníci na MALLu vždy rychle našli, co hledají, a mohli využít ty nejlepší služby na trhu. Jsem přesvědčený, že s takovým přístupem může česká e-commerce dlouhodobě konkurovat i všem globálním hráčům, kteří se do Česka mohou chystat,” uzavírá Bajer.
Prioritou MALLu pro následující měsíce je další technologický rozvoj s cílem udržet nabídku zboží maximálně přehlednou a pro zákazníky vytvořit “domovskou stránku” pro nakupování, v rámci které každý snadno a rychle najde to, co si na internetu chce koupit. MALL chce pokračovat v řízeném a udržitelném růstu s maximálním důrazem na uživatelskou spokojenost a v nadcházejícím roce se přiblížit k hranici 3 milionů produktů.