Praha, 18. prosince 2006
Zatímco kamenní obchodníci očekávají podle analytiků největší počet nákupů až tuto sobotu, internetoví obchodníci již zaznamenali svůj letošní vrchol. Byl jím uplynulý týden.
V pondělí 11.12.2006 navštívilo obchody MALL.cz 106 159 zákazníků (UIP), což je historický rekord. „Něco podobného umožňuje pouze internet, protože do kamenného nákupního střediska se tolik lidí za 24 hodin prostě a jednoduše nevejde“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti MALL.cz. „Zákazníci u nás v 50. týdnu, který je na Internetu již tradičně rekordním, uskutečnili více než 11 700 objednávek a obrat společnosti přesáhl 60 mil. Kč za jediný týden“, dodal Fryc.
Lidé těsně před Vánoci nakupují hlavně drobné spotřebiče, parfémy, hodinky, nebo hračky a průměrná hodnota objednávek se tím každoročně snižuje oproti průměru. Opakem jsou pouze prodeje zájezdů, které se letos staly překvapením vánoční sezóny – řada lidí se rozhodla nadělit svým blízkým zážitek v podobě zájezdu, místo tradičních dárků.
Průměrná cena těchto zájezdu byla výrazně nad celoročním průměrem. Jak vyplývá ze statistiky prodejce zájezdů Last.cz, v průběhu roku je průměrná cena kupovaného zájezdu 30 000 Kč a před Vánoci vyroste na téměř 45 000 Kč.
Jaký byl rok 2006?
Počet lidí nakupujících zboží přes internet vzrostl oproti roku 2005 přibližně o 40 % a na internetu nakoupilo minimálně 1,5 milionu zákazníků. Celkový objem on-line trhu bude podle odhadů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) v letošním roce 14 miliard Kč.
MALL.cz se na těchto statistikách podle prvních odhadů bude podílet přibližně 200 000 zákazníky (růst o 42 %), kteří udělají obrat přibližně 1,3 miliardy (růst o 25 %). Zákazníci tak stále častěji nakupují nejenom velké elektrospotřebiče, ale i zboží běžné denní spotřeby. Rok 2006 tak byl pro online nakupování rokem, kdy zákazníci začali pravidelně nakupovat i neelektro zboží, jako je sportovní zboží, parfémy, hračky a další.
„Předpokládáme, že tento trend bude i nadále pokračovat. Zákazníci budou i své další nákupy přesouvat na internet, je to pro ně jednodušší a levnější,“ uzavírá Ondřej Fryc z MALL.cz.