Největší internetový obchodník Mall.cz otevřel pobočku v Polsku
Praha, 28. březen 2006
Pro polské zákazníky je rozhodující cena, pro maďarské design a styl výrobků, na Slovensku rozhoduje důvěryhodnost a solidnost obchodníka. Takové jsou zkušenosti největšího internetového obchodníka Mall.cz ze zahraničních trhů, na které expandoval.
„Polský trh zajímá hlavně cena, až poté zákazníci řeší ostatní přidané hodnoty, jako je komfortní doprava, či zapojení spotřebiče v bytě zákazníka“ říká ke vstupu na polský trh Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti Mall.cz. Po spuštění pobočky na Slovensku (září 2005) a v Maďarsku (listopadu 2005), přišel nyní na řadu jeden z největších trhů střední a východní Evropy.
„V Maďarsku není internetové nakupování zatím příliš rozvinuté, takže nakupují hlavně vzdělanější a bohatší lidé, což se projevuje tím, že je mnohem více zajímá design výrobku, než cena. Na Slovensku pak zákazníci požadují kromě nízké ceny i dodržování zákonných standardů, které zatím řada on-line obchodníků překvapivě nesplňuje“, doplňuje Ondřej Fryc.
Z hlediska vyspělosti internetového trhu je na tom v současné době ze zemí střední a východní Evropy nejlépe Česká republika, kde se přes internet prodává nejenom elektronika, ale například i hračky, luxusní, či sportovní zboží a výjimkou už není ani prodej pneumatik, či stavebního materiálu. Na ostatních trzích v současnosti zcela dominuje prodej bílé a černé elektroniky a ostatní zboží zákazníci zatím nakupují v kamenných obchodech.
Dlouhodobým cílem Mall.cz je tyto zvyky změnit a zařadit se na těchto trzích mezi hlavní on-line obchodníky. Z finančního hlediska je očekáván celkový obrat ve výši 5 milionů EURO v roce 2006 za všechny zahraniční pobočky.