Praha, 5. ledna 2006
Zákazníci, kteří pořizovali vánoční dárky přes internet, letos poprvé ve větším množství nakupovali kromě elektroniky i sportovní oblečení, parfémy a hračky.
Předvánoční tržby největšího českého internetového obchodníka, společnosti Mall.cz, tak překonaly hranici 316 milionů Kč vč. DPH a během předvánoční sezóny Mall.cz obsloužil více než 44 000 zákazníků.
„Předvánoční trh rostl v porovnání s loňským rokem o 40%“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti.
„Český internetový trh tak roste rychleji, než internetový vánoční trh ve Spojených státech, který dosáhl pouze 30% růstu“ dodal Fryc s odvoláním na studii Goldman Sachs o růstu vánočního trhu v USA za období listopad – prosinec 2005.
Zajímavostí amerického trhu je, že zákazníci nejvíce nakupují oblečení a až na druhém a třetím místě jsou počítače a elektronika, které naopak dominují v Čechách. Nižší roční nárůst amerického trhu oproti ČR je jednoduše vysvětlitelný vyspělostí amerického trhu, kde dárky přes internet pořizuje již skoro 30% obyvatel a roční růst proto nemůže být tak vysoký jako v České republice.
Zákazníci letos před Vánoci ve větším množství začali nakupovat kromě tradiční černé (televize, DVD rekordéry, atd.) a bílé (ledničky, pračky, myčky) elektroniky i luxusnější zboží a hračky. Nárůst zaznamenalo také sportovní oblečení a vybavení na zimní sporty, což ovšem souvisí nejenom s Vánoci, ale i se zimní sezónou.
Nejprodávanější zboží (listopad – prosinec 2005)
Podle počtu kusů
- MP3 přehrávače
- digitální fotoaparáty
- bílá technika (ledničky, pračky, myčky)
- hry na PC a deskové hry
- mobilní telefony
Podle objemu v Kč
- televizory (plazmové, LCD, klasické)
- bílá technika (ledničky, pračky, myčky)
- digitální fotoaparáty
- notebooky
- DVD rekordéry a přehrávače