Praha, 31. ledna 2017
- V loňském roce lidé nejvíce nakupovali domácí spotřebiče (14 %)
- Nejvíce utráceli Pražané (34 %), nejméně lidé z Karlovarského kraje (2 %)
- Ve speciální vánoční kampani si lidé nejčastěji přáli domácí spotřebiče, mobily a notebooky
- Osobní odběr zboží na pobočce preferovalo 40 % lidí, krátce před Vánoci až 90 %
Praha, 31. ledna 2017 - MALL.cz přinesl přehled nejzajímavějších prodejních statistik za uplynulý rok včetně vánočního období. Mezi nejprodávanější produkty roku 2016 patřila krmiva pro zvířata, kapsle do kávovarů i dětské pleny a výživa. Trhákem loňského roku se staly rýžovary i parní čističe, téměř ve všech krajích však lidé utráceli nejvíce za pračky.
Čechy vs. Morava a Slezsko
Na celkových nákupních útratách se podíleli 44 % zákazníci z Prahy a Středočeského kraje. Kraje Moravy a Slezska získaly v rámci celé republiky 27 % a zaostaly tak za českými, které držely zhruba tříčtvrtinový podíl. Ve všech krajích lidé nejvíce utráceli za pračky, s výjimkou Moravskoslezského kraje, kde vedly televizory. Ve Zlínském kraji se projevila silná studentská základna vyšší poptávkou po MacBoocích, na Vysočině patřily mezi nejžádanější zboží parní čističe oken a bojlery na vodu.
Domácnostem vládnou čtyřnozí společníci
Za rok 2016 se na MALL.cz prodalo přes 980 tun krmiva pro zvířata a přes 300 tun steliva pro kočky. Za jeden měsíc zakoupili zákazníci takové množství krmiva, které by stačilo pro 28 500 psů a 20 000 koček. Zálibu v mazlíčcích u Čechů úzce následuje kutilství a vylepšování domácnosti. Potvrzují to i statistiky prodejů, kterým v kategorii hobby a zahrada vévodilo zahradní nářadí. Zajímavá čísla přinesla také kategorie velké bílé techniky, kdy 85% meziroční nárůst zaznamenaly americké chladničky. Stále oblíbenější a běžnější součástí domácnosti se stávají i sušičky na prádlo.
Vánoce ve znamení elektroniky
Vánoce přinesly vánoční kampaň zaměřenou na plnění tajných přání blízkých osob. Na speciální microsite lidé nahráli více než 13 tisíc přání. Mezi vytouženými dárky se nejčastěji objevoval nějaký domácí spotřebič, následovaný mobilem či notebookem. Z konkrétních produktů MALL.cz se na prvních příčkách umístily Sony Playstation Pro, Microsoft Xbox One a iPhone 6S a 7S. Statistikám nejčastěji kupovaného zboží však ve vánočním období s přehledem vévodily hračky (18% podíl).
V loňském roce pokryl MALL.cz 87 % republiky se 104 výdejními místy. Osobní odběr zboží si zákazníci díky tomu zvolili až ve 40 % případů, a před Vánoci toto číslo vzrostlo dokonce na 90 %.