Praha, 25. června 2019
Praha, 25. června 2019 - MALL.cz jako první český e-shop testuje vyhledávání podle fotek. Cílem je pomoci lidem co nejrychleji najít produkty z kategorie lifestyle, které slovy není vždy snadné popsat způsobem, který vede přímo k žádanému výsledku vyhledávání. Služba tedy podle libovolné fotky z mobilního telefonu umí vyhledat nejpodobnější produkty, které je následně možné koupit na MALL.cz. Pilotní provoz funguje pro tři kategorie: módu, obuv a hodinky.
„Tzv. Image search chceme integrovat pro mobilní zařízení tak, abychom zákazníkům dokázali nabídnout jednoduché a intuitivní vyhledávání,“ propisuje projekt Michal Moravec, produktový manažer MALL.cz. Vyhledávání pomocí fotografií má lidem sloužit zejména v situaci, kdy vidí výrobek, který je zaujme. Aniž by znali značku či jakoukoliv bližší specifikaci, mohou s jeho pomocí snadno zjistit o co jde, kde jej seženou a v jaké cenové relaci.
Na vývoji MALL.cz spolupracuje s expertním týmem Ximilar, který má s technologií bohaté zkušenosti. „Služba, kterou jsme vyvinuli, umí najít oblečení, obuv a hodinky podle fotky. Systém využívá algoritmy umělé inteligence k tomu, aby na jakékoliv fotce detekoval kusy oblečení, automaticky jim přiřadil štítky a pak v kolekci MALL.cz vyhledal produkty, které mají shodné parametry a jsou vizuálně podobné," říká David Novák z firmy Ximilar.
První výsledky z interního testu vykazují úspěšnost vyhledání relevantního produktu 75 %. Zbývající čtvrtina hledání se snažila vyhledat zboží mimo tři pilotní kategorie. Polovina uživatelů s výsledky byla spokojena. Do konce léta bude služba přístupná veřejnosti v testovacím provozu na adrese https://image-search.mall.cz/.