Praha, 14. června 2022
Do čela Mallu se posouvá zkušený manažer Jakub Střeštík. Pozice Managing Director se ujímá ze své role Chief Commercial Officer, kterou zastává poslední dva roky. Dosavadní CEO Mall Group Jan Hanuš se rozhodl ve své funkci ke konci července skončit a po letech v náročných manažerských pozicích věnovat více času své rodině a menším, osobním projektům. Střeštík se bude soustředit na rozvoj silných stránek Mallu, kterými je historicky nejen model marketplace, ale také prodej zboží z vlastních skladů (1P byznys). Jeho hlavním úkolem pro následující období bude úspěšně završit integraci s nákupní platformou Allegro a pomáhat celé skupině upevňovat si pozici e-commerce šampióna střední a východní Evropy.
Jakub Střeštík před nástupem do Mallu pracoval na vedoucích manažerských pozicích v několika nadnárodních koncernech podnikajících v gastronomii, elektronice a retailu. Devět let stál v čele společnosti Kika Nábytek v Česku a na Slovensku, od ledna 2018 navíc šéfoval i Kika v Rumunsku. V letech 2004 až 2008 pracoval jako regionální ředitel restaurací rychlého občerstvení KFC a Pizza Hut. Do Česka mimo jiné přivedl i kavárenský řetězec Starbucks a slovenského prodejce elektroniky Nay.
„Poslední dva roky jsem se soustředil na zefektivnění klíčových funkcí obchodního oddělení, na rozvoj týmu a přinášení nových obchodních příležitostí, což jsou věci, ve kterých budu pokračovat i nadále. Zahájení integrace s Allegrem je ale novou velkou výzvou a je mi velkou ctí, že se do ní mohu aktivně zapojit a pomoci tak Mallu se v rámci nového spojení dostat na úplně novou úroveň, s níž se pojí mimo jiné možnost oslovit desítky milionů nových zákazníků,“ komentuje svou novou roli Jakub Střeštík.
Dosavadní CEO Mall Group Jan Hanuš do Mallu nastoupil v lednu 2021 a po roce a půl uzavírá velmi úspěšné období. Hanuš Mall poprvé dostal do černých čísel a spolu s původními akcionáři úspěšně dotáhl prodej Mall Group nadnárodní skupině Allegro: „Posledních několik let jsem strávil v seniorních korporátních rolích u velmi náročných projektů. Ten poslední – mou misi v Mall Group – jsme zakončili úspěšných dokončím prodeje firmy. Je to milník, který mě přiměl ohlédnout se také za ostatními výzvami, které mě v životě provází, a rozhodl jsem se vyhradit si více času na svou rodinu a menší, vlastní projekty,“ popisuje své rozhodnutí dosavadní CEO Mall Group Jan Hanuš.
Hanušův odchod komentuje i CEO Allegro Group François Nuyts: „Jan Hanuš je úžasný manažer, bez kterého by Mall Group rozhodně nebyla tam, kde dnes je. Jak Honza sám říká, spojení s Allegrem dovršilo velmi intenzivní kapitolu jeho života, a nyní hledá fundamentálnější životní změnu. K takovému rozhodnutí mám velký respekt a Honzovi děkuji za jeho skvělou práci. Zároveň přeji hodně štěstí Jakubovi, který za uplynulé roky v Mallu jasně prokázal své schopnosti, a nemám pochybnosti, že je přesně tím, koho Mall pro následující období ve svém čele potřebuje.“
Jan Hanuš ve své pozici skončí ke konci července, přičemž část jeho kompetencí přebere právě nový Managing Director Jakub Střeštík.
Pavla Hobíková, Mall Group
Tel.: + 420 730 543 733
E-mail: pavla.hobikova@mallgroup.com
Michal Marek, FYI Prague
Tel.: 774 802 149
E-mail: michal.marek@fyi.cz
O Allegro Group / Poznámka pro editory:
Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.