Praha, 2. dubna 2013
Letošní dlouhá zima způsobuje zajímavé paradoxy v nákupním chování zákazníků. Ukazují to statistiky MALL.CZ, podle kterých se letos v březnu nakupovalo zásadně odlišné zboží ve srovnání se stejným obdobím roku 2012. Zatímco prodeje zahradní techniky klesly, zájem o topidla byl násobně vyšší.
Všichni už se těší na jaro, k nákupům typicky jarního zboží ale současné počasí příliš nemotivuje. Obzláště názorně se to ukazuje na srovnání s březnem 2012, kdy už v Česku panovalo jarní počasí.
Největší pokles v meziročním srovnání s březnem 2012 zaznamenaly plynové grily, kterých se letos prodalo o 77 % kusů méně. O 63 % méně kusů zaznamenala kategorie vertikutátorů a 60% pokles zaznamenaly benzinové sekačky. Klasikou pro začátek zahrádkařské sezony jsou také skleníky, kterých se letos v březnu prodalo o 41 % méně oproti březnu 2012.
Že je letošní zima extrémně nepříjemná, ukazují i statistiky prodejů typicky zimního zboží. O to je naopak dramaticky vyšší zájem. Největší nárůst zaznamenala kategorie kamen, která meziročně vzrostla o 345 %. Více než dvojnásobný zájem byl také o olejové radiátory, prodalo se jich o 127 % více kusů. O celých 100 % vzrostly prodeje infrasaun.
Kamna | +345 % |
---|---|
Plynové grily | −77 % |
Olejové radiátory | +127 % |
Elektrické vertikutátory | −63 % |
Infrasauny | +100% |
Benzinové rotační sekačky | −60 % |
Konvektory | +66 % |
Skleníky | −41 % |