Praha, 14. března 2013
Češi nakupují v pracovní době méně než Poláci. Vyplývá to z průzkumu nákupního chování, který provedl MALL.CZ v zemích Visegradské čtyřky a Slovinsku. Více než polovinu všech objednávek na internetu učiní Češi, Slováci, Poláci, Maďaři a Slovinci během pracovní doby. Nejsilnějším dnem je pondělí.
Největší podíl objednávek odeslaných v pracovní době zaznamenal MALL.CZ v Polsku, a to téměř 73 %. Mezi 8. a 17. hodinou dále nejvíce objednávají Maďaři s 68% podílem na celkových objednávkách jednoho pracovního dne. Následují Slovinci s 65 % a Slováci s 60 %. Nejvzornějšími zaměstnanci jsou z tohoto pohledu čeští zákazníci, kteří se drží těsně pod hranicí šedesáti procent. „Pokud půjdeme ještě do většího detailu, dojdeme ke zjištění, že velká část z těchto objednávek je realizována v době polední pauzy,” upozorňuje generální ředitel MLL.CZ Marek Liška.
Zajímavý pohled nabízí rovněž křivka nákupů po jednotlivých hodinách. Češi a Slováci se v tomto ohledu chovají velmi podobně. Na Slovensku je nejsilnější hodinou celého dne ta mezi desátou a jedenáctou večerní, v Česku je to o hodinu dříve. Naopak Poláci, Maďaři a Slovinci objednávají shodně nejvíce v dopoledních hodinách mezi jedenáctou a dvanáctou.
Při porovnání jednotlivých dnů v týdnu se obyvatelé zemí Visegradské čtyřky a Slovinska chovají naprosto stejně. Nejvíce nakupují v pondělí. „Podíl prvního pracovního dne na týdenních tržbách činí v průměru 20 %. Nejslabším dnem je oproti tomu sobota, která se na týdenních objednávkách podílí 7%,” uzavírá Marek Liška.