Praha, 23. ledna 2013
Zájem o lednové výprodeje na internetu roste, návštěvnost dokonce překonává předvánoční období. Potvrzují to čísla internetové nákupní galerie MALL.CZ. Výprodeje jsou čím dál více oblíbené nejen v Česku, kde zájem o ně meziročně vzrostl o 20 %, ale i v dalších evropských zemích, kde obchod působí. Nejlépe se prodává elektronika.
Zájem českých zákazníků o povánoční výprodeje na internetu roste. Důvodem jsou jak dárkové poukazy a peníze pod stromečkem, tak vědomí, že po Vánocích přijdou obchodníci se slevami, a s některými nákupy se tedy vyplatí počkat. Návštěvnost obchodu v době výprodejů je dokonce o 18 % vyšší, než tomu bylo v předvánočním období. V případě MALL.CZ činí meziroční nárůst výprodejových tržeb zhruba 20 %.
Počet objednávek je oproti Vánocům logicky nižší, na druhou stranu roste průměrná hodnota nákupu. „To souvisí se skutečností, že zákazníci ve výprodejích nakupují dražší položky, u kterých se vyplatí si počkat, jaké ceny obchody nabídnou,” říká Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.
Na MALL.CZ je ve výprodejích zájem především o elektroniku, bílé zboží a malé spotřebiče. Zvýšený zájem je také o akční sportovní vybavení. Na výprodeje naopak zákazníci nečekají v případě nákupu zboží pro děti, hodinek či kosmetiky.
Stejný trend rostoucího zájmu lze vysledovat i v polských a maďarských pobočkách MALL.CZ. Zde je tempo ještě rychlejší než v Česku – v Polsku výprodejové tržby meziročně vzrostly o 25 %, v Maďarsku jsou dokonce dvojnásobné. Naopak na Slovensku je zájem o výprodeje zhruba stejný jako v minulém roce. Ve všech zemích Visegrádské čtyřky se v rámci výprodejů nejlépe prodává elektronika a domácí spotřebiče.
Specifický je trh ve Slovinsku, kde výprodeje začínají až v druhé polovině ledna.