10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny

Logistiku internetových obchodů naplno prověří až prosinec

Praha, 14. října 2011

Letošní Vánoce se budou zřejmě hodně podobat těm loňským. Celková útrata za dárky vzroste meziročně spíše jen mírně, nebude se utrácet za zbytečnosti a zákazníci nákupy opět nechají na poslední chvíli. Takový je alespoň odhad MALL.CZ, přední české internetové nákupní galerie. Ta současně čeká 40% meziroční nárůst svých vánočních tržeb.

„Ve společnosti stále přetrvává určitá nejistota, proto se nedá očekávat, že by lidé za dárky utráceli výrazně bezstarostněji než v minulých letech,“ popisuje Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ. „Spíše očekáváme, že se i letos bude kupovat více dárků, ale méně nákladných – před Vánocemi tradičně klesá průměrná hodnota objednávky. A že se budou kvůli úspoře peněz i času dárky kupovat hlavně na internetu,“ dodává.

Nadělovat se i letos budou tradiční vánoční produkty, tedy kosmetika, hodinky, hračky pro děti či malé kuchyňské spotřebiče. „Zatímco domácí pekárny či robotické vysavače už mají vrchol za sebou, očekávám silné prodeje espressovačů, výrobci totiž neustále rozšiřují nabídku a tlačí ceny dolů. A protože se lidé v Česku vracejí zpět k vaření, mohly by se letošním kuchyňských hitem stát pomalé hrnce a další vychytávky pro vaření,“ předpovídá Zuzana Loudová, vedoucí oddělení malých spotřebičů MALL.CZ.

Obecně se dá říci, že Češi kladou čím dál větší důraz na kvalitu života a s tím jde ruku v ruce důraz na kvalitní produkty a zboží, které zpříjemňuje trávení volného času (kávovary, kuchyňské spotřebiče a potřeby&hellup;). Dá se očekávat, že se tento trend projeví i v nákupech technologických novinek, jako jsou chytré telefony, čtečky knih či tablety.

„Čekáme, že o tyto produkty bude letos zájem, ale jsme přesvědčení, že vrchol zájmu o tablety či čtečky knih nás teprve čeká v dalších letech. U chytrých telefonu lze naopak čekat velký zájem už letos, jejich ceny totiž momentálně začínají na pár tisících korun,“ říká Marek Liška.

I když zákazníci nákupy plánují na listopad, nedá se čekat, že by došlo ke změně oproti minulým letům. Po silném listopadu se dá vrchol nákupů čekat v druhé prosincovém týdnu. „Na Vánoce je klíčová logistika. Proto posilujeme kapacitu centrálního skladu, nabízíme nově dopravu přes DPD a otevíráme další odběrná místa,“ vysvětluje Marek Liška.