Praha, 28. června 2011
Čeští zákazníci při svých nákupech na internetu preferují platbu až při převzetí zboží. Že je dobírka českým fenoménem, potvrzují čísla internetové nákupní galerie MALL.CZ, podle kterých předem svoji objednávku platí pouze 8 % zákazníků. Velmi oblíbené jsou rovněž osobní odběry zboží. A ve velkých městech není situace příliš odlišná, jak dokládají statistiky MALL.CZ z Prahy, Brna a Ostravy.
Co se týče placení předem, liší se pouze Praha. Oproti celorepublikovému průměru (8 %) tu předem platí zhruba 12 % zákazníků, 88 procent tedy preferuje platbu až při převzetí zboží.
„Dokonce dvojnásobný oproti celkovým číslům je pak podíl zákazníků, kteří využívají platbu kartou online. U pražských zákazníků je tento podíl 8% oproti celorepublikovým 4 procentům, což je ale stále poměrně malá část celkového objemu plateb. V západní Evropě je situace úplně odlišná,“ komentuje statistiky Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.
Zákazníci z Brna a Ostravy jsou naopak mírně pod čísly za celou zemi, kdy v obou velkých městech platí předem zhruba 7,5 % objednávajících. Dobírky nebo placení na prodejně tak využívá více než 90 procent nakupujících.
Odlišná jsou v Praze, Brně i Ostravě logicky čísla týkající se osobních odběrů, neboť v těchto městech fungují pobočky MALL.CZ. Ty jsou nejvíce využívané brněnskými zákazníky (74 % objednávek), jen o něco méně pražskými (70 %) a ostravskými (65 %). Za celou republiku je poměr 60:40 procent ve prospěch dopravy až do domu oproti osobním odběrům.