Praha, 13. května 2011
Více než rok fungování má za sebou affiliate program internetové nákupní galerie MALL.CZ. V srpnu 2010 byl navíc spuštěni pro Slovensko, na příští týden je v plánu rozšíření na maďarský a polský trh, kde mateřský Netretail Holding rovněž působí. Současně se obchod nově rozhodl zajišťovat affiliate program vlastními silami. Do května se na fungování affiliate programu MALL.CZ významně podílela společnost VIV NETworks.
MALL.CZ nabídl majitelům webů možnost získat provize ze zprostředkovaných nákupů v únoru 2010. „VIV NETworks nám jako partner významně pomohl s rozjezdem affiliate programu v Česku,“ říká Petr Král, marketingový ředitel MALL.CZ. „Společnost působila jako prostředník mezi námi a společností TradeDoubler, na jejíž platformě program běží, poskytovala nám i affiliate partnerům technologickou podporu a získala velké hráče mezi vydavatelstvími. Partnerům rovněž pomohla s optimalizací této výkonnostní reklamy, čímž se jejich příjmy z affiliate významně zvýšily,“ popisuje Petr Král.
S obratem v řádech desítek milionů Kč měsíčně je nyní affiliate síť MALL.CZ největší na českém a slovenském trhu. „Ve spolupráci s MALL.CZ se nám za rok podařilo dostat affiliate mezi standardní obchodní modely v online reklamě,“ říká Vladan Hejnic, CEO VIV NETworks. „Předtím byl affiliate v Česku především nástrojem pro prodej letenek a zájezdů, v současné době téměř neexistuje sortiment, kterému by affiliate nepomáhal najít nové zákazníky,“ dodává Vladan Hejnic.
Že byla spolupráce úspěšná, dokládá jak plánované rozšíření affiliate programu do Maďarska a Polska, tak konkrétní čísla. Od února 2010, kdy byl program spuštěn, do dubna 2011 bylo jeho prostřednictvím realizováno přes 170 tisíc objednávek.