Praha, 9. června 2009
Internetový obchodník MALL.cz nasadil ve spolupráci s americkou firmou PrismaStar Software na své obchody do ostrého provozu revoluční technologii pro vyhledávání zboží.
Vyhledávání zboží v internetových obchodech bylo vždy spíše technickou a exaktní záležitostí, která se hemžila pojmy jako „fulltext“, „parametry“ a podobnými. To je dáno prvními nakupujícími, kterými byli zejména technicky orientovaní lidé. Internetové nakupování je však nyní již zábavou velkého množství lidí, pro které dnes MALL.cz spustil do ostrého provozu revoluční technologii „AnswerOil“.
Tato technologie pracuje s „pocity“, nikoli exaktními hodnotami a do vyhledávání zboží přináší velikou zábavu. Překvapivě, i mnohem vyšší přesnost.
Časová osa vyhledávání zboží v internetových obchodech v ČR
- 1996:
-
Shop.cz a Vltava.cz spouštějí první internetové obchody.
Prohledávání je možné jen postupným prohlížením katalogu. - 1998:
- první obchody spouštějí fulltextová okénka pro prohledávání zboží podle části popisu zboží
- 2000:
- www.bilezbozi.cz přichází s revoluční metodou hledání zboží podle parametrů
- 2009:
- MALL.cz spouští interaktivní hledání zboží v závislosti na preferencích a „pocitech“
„Nejsložitější na zavedení této technologie byla implementace a úprava našich dat, tedy správně zadaných parametrů“, říká Petr Král, marketingový ředitel Internet Mall, a.s., která nákupní galerii MALL.cz provozuje. „Vzhledem k šíři našeho sortimentu jsme museli provést kompletní revizi. Pracoval na ni celý tým po dobu několika měsíců“, tvrdí Král.
Interaktivní hledání přibližuje výběr zboží v maximální možné míře způsobu výběru, na který jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů. Dle zadaných parametrů zobrazuje nikoliv pouze absolutní výsledky, ale také přibližné.