Praha, 21. dubna 2009
Internetový obchodník MALL.cz reaguje na akci společnosti ČEZ, která představila takzvané „bílé šrotovné“. V rámci něj má zákazník dvou kamenných řetězců nárok na slevu 1 000 Kč na nákup nového domácího spotřebiče.
Z cenového srovnání však po této slevě vychází nákup pro spotřebitele velmi nevýhodně.
Společnost ČEZ se rozhodla diskutabilním způsobem podpořit prodej energeticky šetrných domácích spotřebičů třídy A+ nebo A++. Každému zákazníkovi, který si zakoupí ve dvou vybraných kamenných řetězcích takový spotřebič a zároveň předloží doklad o likvidaci spotřebiče starého, sníží cenu o 1 000 Kč. Jak však vyplývá z cenového srovnání konkrétních typů spotřebičů u těchto dvou řetězců a internetového obchodu MALL.cz, zákazníkovi se nákup takového spotřebiče, i po odečtení příspěvku, stále výrazně prodraží.
„Myšlenka podpořit obměnu spotřebičů za energeticky úsporné je bezesporu pěkná. Jako problematickou však vnímáme její realizaci. Rozhodli jsme se zkontrolovat, nakolik je pro spotřebitele výhodné tuto akci využít“, komentuje Marek Liška, ředitel společnosti Internet Mall, a.s. a pokračuje:
„Z cenového průzkumu vyšlo, že nabízíme konkrétní spotřebiče třídy A+ i A++ za výrazně nižší ceny a že nákup na MALL.cz se výrazně vyplatí i poté, co se do podpory prodeje bílého zboží zapojila nově také společnost ČEZ. U jedné z nejžádanějších praček byl rozdíl v prodejní ceně dokonce 11 000 Kč. Spotřebič, který by se vyplatilo pořídit u kamenné konkurence, v rámci této akce výhodněji, jsme nenašli.“