Praha, 15. října 2008
Internetové obchody nákupní galerie MALL.cz uvádí ceny nabízeného zboží včetně recyklačních poplatků. Ač jde o zdánlivě samozřejmou věc, zůstávají v prezentaci konečných cen na českém internetu téměř osamoceni.
Elektronika patří na internetu dlouhodobě k nejžádanějším komoditám. Bohužel srovnání cen mezi konkurencí je mnohdy matoucí, vzhledem k tomu, že nejrůznější poplatky jsou zákazníkovi až do posledních chvil skryty. Podobnou praxi zná veřejnost z nabídky cestovních kanceláří, kdy nejrůznější příplatky prodraží zájezd často na násobek původní nabídky.
U elektroniky jde nejčastěji o tzv. „recyklační poplatky“, ale najdou se i obchody, které například inzerují ceny bez DPH.
Na většině e-shopů se recyklační poplatek uvádí buď drobným písmem u ceny zboží nebo se ho zákazník dozví až po vložení zboží do košíku. Obchody nákupní galerie MALL.cz však uvádí ceny zcela konečné, i včetně recyklačních poplatků, a to po celou dobu nákupu.
„Jsme si vědomi toho, že uváděním konečných cen jsme oproti konkurenci v nevýhodě. Zákazník, který používá tzv. cenové srovnávače, totiž na základě nižší ceny, která však nezahrnuje tyto poplatky, navštíví konkurenci“, říká Marek Liška, ředitel společnosti Internet Mall, a.s., a pokračuje: „Zákazníka však u nás nečeká žádné nepříjemné překvapení poté, co vloží zboží do košíku. Například u chladniček je recyklační poplatek 300 Kč, což už není zanedbatelná položka.“
Uvádění konečných cen je součástí dlouhodobé strategie obchodů MALL.cz pod značkou „žádná překvapení“.
„Především během vánočního období nakupují na internetu i sváteční zákazníci, které by nekompletní uvádění cen mohlo mást. Věříme, že budeme inspirovat konkurenci a společně přispějeme ke kultivaci tohoto moderního způsobu nakupování“, uvádí Petr Král, marketingový ředitel MALL.cz.