10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny

7. 11. 2018: Češi letos už v říjnu nakupují o pětinu více dárků než loni. Největší útraty jsou za hračky – před Vánoci rostou až desetinásobně

Praha, 7. listopadu 2018 - Z dat internetového obchodu MALL.cz vyplývá, že Češi na letošních svátcích šetřit nebudou, avšak nakupují s rozmyslem. Zatím co v loňském roce lidé upřednostnili praktické dárky (domácí spotřebiče, elektronika do domácnosti), letos mnohem více nakupují pro radost. V nákupní galerii MALL.cz díky možnosti výhodných nákupů v rámci Neeejvětší BLACK FRIDAY, nakoupili lidé za prvních 14 dní akce zboží za více než půl miliardy korun.

Zájem o zboží je v jednotlivých segmentech různý. Mezi klasickými stálicemi ale všude najdeme oproti loňskému roku více aktuálních trendů a novinek. Zákazníkům se do nákupního košíků vejde více položek díky tomu, že se naučili efektivně využívat akčních nabídek. Chytrých nákupů nejvíce využívají ve prospěch dětí.

Pro děti nakupujeme nejvíce

Hračky lidé na MALL.cz začali nakupovat už v říjnu, staly se tak segmentem s největším počtem prodaných kusů, který oproti loňskému roku zatím vzrostl o 59 %. Podle zkušeností z předcházejících let lidé nakupují hlavně v prosinci, kdy lidé utrácejí až desetinásobně víc v porovnání se zbytkem roku. Do jedné hračky lidé investují v průměru 714 Kč. Mezi nejčastěji prodávanými výrobky nejvíce utratí za kočárky pro panenky (v průměru 1 083 Kč), na opačném konci žebříčku najdeme potřeby pro modelování (v průměru za 313 Kč). V průběhu prosince se o slovo hlásí nostalgie: vláčky a mašinky, autodráhy nebo puzzle.

Praktické dárky: domácnost a malé spotřebiče

Proměny doznává i ryze pragmatický segment domácích spotřebičů, kde za jeden výrobek zákazníci utratí v průměru 1 424 Kč. Dříve neporazitelný blok kuchyňských robotů, vysavačů a žehliček atakují čím dál oblíbenější kávomlýnky (průměrná útrata 810 Kč), lahve Sodastream (průměrně za 312 Kč). Tzv. „pánským dárkům“ stále vévodí elektrické holící stojky, do kterých lidé v průměru investují 1 518 Kč.

Svátky ve znamení krásy a zdraví

O parfémech už bylo řečeno patrně vše, ale to jim nezabrání, aby se i letos objevily mezi neprodávanějšími produkty předvánočního období. Za dámskou variantu utratí lidé v průměru 836 Kč, za pánskou pak 776 Kč. Starším členům rodiny Češi pořizují nejčastěji tlakoměry (v průměru za 1 296 Kč) a masážní přístroje (v průměru za 1 333 Kč). Desetkrát více se lidé zajímají o alkohol testery.