Praha, 10. října 2005
Internet Mall: Průměrná výše objednávky na českém internetu je 8 500 Kč.
Tržby největšího českého internetového obchodníka, společnosti Internet Mall a.s., překonaly v období uplynulých dvanácti měsíců hranici 1 miliardy Kč (září 2004 – srpen 2005). Internet Mall v tomto období obsloužil také rekordní množství zákazníků, jejich počet přesáhl 117 000. Internet Mall tak jako první tuzemský internetový obchod zaměřený na prodej spotřebního zboží překonal hranici 1 miliardy.
„Jde o prolomení jedné z psychologických hranic a dosažená čísla nejlépe ukazují vzrůstající zájem zákazníků o nákupy na internetu“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti. „Předpokládáme, že v souvislosti s vánocemivyzkouší na internetu svůj první nákup řada nových zákazníků, takže podíl internetového prodeje ještě výrazně vzroste. Celkovou velikost internetového trhu odhadujeme pro letošní rok na 8 miliard Kč“, dodal Fryc.
Podle údajů Internet Mall nakupovali zákazníci v uplynulých dvanácti měsících na internetu především domácí spotřebiče a elektroniku, výrazně vzrostl také zájem o hobby potřeby, sportovní vybavení a autodoplňky. Průměrná výše objednávky za toto období činila 8 500 Kč, největší objednávkou pak byla sestava komponent pro domácí kino v ceně 936 000 Kč.
Společnosti Internet Mall
Expertní internetová nákupní galerie Internet Mall sdružuje na adrese www.Mall.cz 18 specializovaných obchodů, které navíc nabízející zákazníkům odborné poradenství a široký repertoár doplňkových služeb. Společnost provozuje i 7 kamenných poboček v Praze, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích a Liberci. V zahraničí působí na Slovensku a v Maďarsku a připravuje se otevření pobočky v Polsku. Předpokládaný obrat skupiny je 1,2 mld. Kč v roce 2005.
Seznam všech obchodů najdete na www.mall.cz. V tuto chvíli obsahuje sortiment obchodů Internet Mall přes 200 000 položek různého zboží více než 800 značek.