Shimano Naviják Stradic 2500 FM
Popis
Produktová řada navijáků STRADIC je velmi dobře známá a vysoce hodnocená stovkami tisíc rybářů po celém světě. Za celou spoustu let Stradic přináší těmto rybářům stejnou zkušenost – jde o silný a spolehlivý naviják, který nikdy nikoho nenechá na holičkách. Nový Stradic FM je pokračovatelem úspěšné řady FL, a proto nese stejné vlastnosti – pevnost a spolehlivost. Přesto přináší nová úžasná vylepšení. Tyto parametry činí z navijáku Stradic FM ideální všestranný přívlačový naviják, který lze využít pro všechny běžné techniky sladkovodního rybolovu. Je velmi vhodný především při lovu, kdy je pevnost a spolehlivost navijáků klíčová – při lovu na řece, při chytání velkých ryb a s většími nástrahami. Stejně tak se tento naviják uplatní pro mořský pobřežní rybolov. Naviják využívá těchto patentovaných systémů Shimano : Hagane : Čím více toho budete od navijáku vyžadovat, tím více poznáte houževnatost Vašich úlovků. Hagane je dokladem výrobních s konstrukčních schopností Shimano, které tuto značku odlišují od konkurence. Technologie Hagane umožňuje navijákům zvládat dlouhodobé zatížení díky tuhosti konstrukce, přesné mechanice a aplikaci nových poznatků. Trvalá odolnost, hladkost chodu a pevnost převodu ( převody Hagane ), účinný přenos výkonu ( uložení X – Ship ) a neuvěřitelně tuhé tělo ( tělo Hagane ), to jsou přednosti, které tento program přináší. Hagane Gear – vysoce odolné hnací kolo z hliníku kovaného za studena : Hnací kolo Hagane je vyrobeno technologií Shimano kování za studena, bez potřeby dodatečného obrábění. Tato technologie zaručuje dlouhodobý hladký chod, pevnost,lehkost a výkon každého navijáku. Ve srovnání s Hagane je tradiční technologie tlakového lití a následné obrábění převodů méně odolná, což se projeví zvláště při velkém zatížení. Hagane Body – extrémně tuhá konstrukce pro větší účinnost : Tělo Hagane je vyrobeno z vysoce pevnostního hliníku nebo hořčíkové slitiny. Tím je zajištěna nejen tuhost a odolnost proti nárazu, ale také konstrukční stabilita vylučující tvarové deformace těla navijáku. Výsledkem je pevná konstrukce skořepiny poskytující dokonalou oporu pohyblivým komponentům převodovky. Díky tomu také naviják nabízí vyšší účinnost přenosu výkonu. X – Ship – ztělesnění hladkosti : Technologie X-Ship přináší revoluční způsob uložení pastorku a hnacího kola, čímž dochází ke zlepšení účinnosti převodu a zvýšení přenosu výkonu při navíjení v zátěži. Součástí uložení jsou dvě kuličková ložiska, poskytující oboustrannou dodatečnou oporu pastorku. Díky tomu je rotace rotoru stabilní a neuvěřitelně hladká. Aero Wrap II : Snížením vnitřního tření se podařilo posunout systémy navíjení vlasce téměř k dokonalosti a zvýšené efektivitě. Těsné pararelní náviny v kombinaci se dvěma rychlostmi oscilace umožňují hladší a delší náhozy. AR – C Spool : Nová konstrukce cívky s okrajem cívky ve tvaru V umožňuje odmotávání vlasce z navijáku v menších smyčkách, což se projevuje v mnohem delších a přesnějších náhozech. Cívka AR-C minimalizuje nebezpečí zamotání vlasce. X – Protect : X-Protect: Kontaktní trojitý lem válečkové volnoběžky představuje kritické místo v ochraně proti průniku vody. V tomto konstrukčním řešení první hrana lemu rotační volnoběžky zabraňuje průniku vody do prostoru mezi rotorem a tělem. Speciální mazivo mezi druhým a třetím lemem není jen pouhou pojistkou při těsnění v okamžiku, kdy je límec rotoru v horní poloze válečkové volnoběžky, ale také minimalizuje třecí odpor při pohybu rotoru. Kromě zajištění hedvábně hladkého pohybu, který patří k charakteristickému chování navijáku (například Stella SW), X-Protect zajistí ochranu navijáku před extrémními nárazy vln a stříkající mořské vodě. One Piece Bail : Jednodílný překlápěč neposkytuje žádnou příležitost k tomu, aby se vlasec při nahazování zachytával. Výrobek z nerezové oceli výrazně redukuje tření a umožňuje tak rychlejší návin vlasce přes rolničku navijáku. Silent Drive : Nové konstrukční řešení sestavy jedenácti vnitřních komponentů v navijáku přispívá k hladkému a tichému chodu při navíjení. Micromodule II : Špičková povrchová úprava na miniaturních zubech převodovky přispívá k hladšímu chodu navijáku. G Free Body : Zavedením technologie G Free Body se posunulo těžiště navijáku blíže k prutu díky přesunu oscilačního mechanismu hřídele šneku o 19 mm ze spodní části těla navijáku do horní části, vysoko nad osu hřídele kličky. Posun těžiště navijáku blíže k ruce a prutu snižuje únavu při lovu a zlepšuje komfort při odhazování.