Dunlop Motocyklová pneumatika Sportsmart MK4 190/50 R17 ZR 73W TL
Popis
Dunlop Sportsmart MK4
Nové hypersportovní pneumatiky určené především pro jízdu po silnici přinášejí obrovské zlepšení, pokud jde o přesnost řízení, zpětnou vazbu a přilnavost na mokru. Jezdci díky tomu mohou excelovat v zatáčkách.
Značka Dunlop představila své nejnovější silniční hypersportovní pneumatiky SportSmart mk4, v nich zúročila a dále zlepšila vysokou úroveň dynamických užitných vlastností předchozí řady silničních pneumatik určených pro širokou škálu sportovních motocyklů.
Nové pneumatiky SportSmart mk4, která v nabídce značky nahrazují velmi oblíbené pneumatiky SportSmart Mk3 uvedené na trh v roce 2019, nabízejí díky neustávajícímu vývoji každé jednotlivé součásti pneumatik ještě podstatně lepší vlastnosti. SportSmart mk4 jsou určeny pro použití převážně na silnicích a v nabídce značky se řadí vedle pneumatik SportSmart TT určených pro použití jak na silnici, tak i na závodní dráze.
Nová směs zlepšuje výkonnost za mokra
Stejně jako u předchozí generace jsou zadní pneumatiky SportSmart mk4 vybaveny směsí Dunlop MultiTread, která využívá silnější středovou směs a měkčí ramenní směs pro dosažení ideální kombinace odolnosti a výkonnosti v zatáčkách. U předních pneumatik je využita stejná směs jako v ramenech zadních pneumatik po celé šířce běhounu, což zajišťuje stejně jisté chování a zpětnou vazbu bez ohledu na úhel náklonu.
Směs nových pneumatik umožňuje výrazně lepší výkonnost za mokra díky o 20 % vyšší trakci na povrchu s nízkou přilnavostí a o 18 % lepší trakci na povrchu se střední přilnavostí, ale zlepšuje i trakci za such, Nová směs MultiTread obsahuje nový mix polymerů, nejnovější siliku s vysokou povrchovou plochou, pryskyřice pro zvyšující přilnavost za mokra a sucha a zahrnuje také technologii „Fine Carbon“. To vše společně napomáhá zkrátit dobu zahřívání, zvýšit přilnavost a trakci v chladnějších dnech a také snížit valivý odpor a prodloužit tak kilometrový proběh.
„Od začátku jsme věděli, že toho od našeho vývojového týmu chceme hodně,“ vysvětluje Roberto Finetti, marketingový manažer společnosti Dunlop Motorcycle Europe. „Výkonnostní úroveň předchozí generace je i dnes stále velmi vysoká, ale od nových pneumatik jsme požadovali, aby se dokázaly prosadit a vyniknout v silně konkurenčním segmentu prémiových hypersportů. Potěšilo nás, že tým nejenže tohoto cíle dosáhl, ale vlastně posunul cílovou pásku ještě dál, zejména díky zlepšení výkonnosti pneumatik za mokra. Výsledkem jsou hypersportovní pneumatiky, které umožňují jezdcům na sportovních motocyklech všech úrovní zvládat jakékoli zatáčky.“
Technologie z vítězných závodů zárukou přesnější a zábavnější jízdy
Rozsáhlé zkušenosti společnosti Dunlop z vrcholových závodů superbiků a supersportů jsou zdrojem inspirace pro většinu technologií využitých v prémiové řadě hypersportovních pneumatik. Nejnověji z inovací ověřených na závodech těží právě SportSmart mk4.
Mezi tyto inovace patří na předních pneumatikách systém Dynamic Front Formula, který pomáhá nastavit dokonalou rovnováhu mezi nižší namáhavostí řízení, přilnavostí, stabilitou a citem pro správnou souhru obou pneumatik, a systém Carcass Tension Control, který správně ladí napětí v kostře a optimalizuje jízdní stopu, aby byla co nejlépe využita směs běhounu.
Výsledkem těchto inovací je, že SportSmart mk4 umožňují jezdcům snadně zvládat zatáčky a bez většího úsilí měnit směr jízdy, a to při vynikající přesnosti řízení a neutrálním chování v zatáčkách. Jezdec si také užívá pohodlnější jízdu a příjemnější a přesnější pohyb po hrbolatých nebo špatně udržovaných silnicích.
Společnost Dunlop využila při vývoji nového nápaditého dezénu běhounu metodu analýzy konečných prvků (FEA). Nadále sice vychází z dezénu pneumatik SportSmart Mk3 a TT, ale byl upraven tak, aby odpovídal nové konstrukci a vlastnostem směsi. Výsledkem je ideální stopa a tuhost kostry, které umožnily dosáhnout požadované ovladatelnosti a dobrého pocitu z jízdy, ale také velmi postupného opotřebovávání a rychlého zahřátí.
„Zpětná vazba od testovacích jezdců naznačuje téměř nulové napřimování při brzdění v náklonu a obecně vysokou odolnost pneumatik vůči změnám zatížení,“ vysvětluje Dmitri Talboom, produktový manažer Dunlop Motorcycle Europe. „To svědčí o zdokonalení, kterých náš výzkumný a vývojový tým dosáhl ve všech parametrech užitných vlastností pneumatik, aby poskytl jezdcům na sportovních motocyklech všeho druhu dokonalý zážitek z jízdy. Nejnáročnější jezdci ocení neuvěřitelnou úroveň výkonnosti, zejména v chladnějším nebo vlhkém počasí, ostatní jezdci si všimnou přesnosti, snadného zatáčení a většího komfortu, který jim zpříjemní jízdu.“
SportSmart mk4 jsou součástí prémiové řady hypersportovních pneumatik Dunlop spolu s pneumatikami SportSmart TT (50/50 pro použití na silnici a na závodní dráze), D212 GP Racer (pro volné jízdy na závodní dráze) a GP Pro D213 (závodní pneumatiky pro šampionáty, které předepisují použití pneumatik schválených pro provoz na silnici). Dosud prodávané pneumatiky SportSmart Mk3 zůstanou v nab