Victron Energy | Victron Energy VE.Bus BMS V2
Popis
Systém VE.Bus BMS V2 je systémy správy baterií (BMS) určené k vytvoření rozhraní a ochraně jedné nebo více lithiových baterií Victron Energy Lithium Battery Smart 12,8 V nebo 25,6 V (LiFePO4 nebo LFP) v systémech, které mají měniče nebo střídače/nabíječky Victron s komunikací VE.Bus. BMS monitoruje a chrání baterie před přepětím a podpětím kteréhokoli jednotlivého článku a také před nadměrnou teplotou nebo příliš nízkou teplotou. Na základě stavu baterie, nebo baterií, pak systém BMS:
Vytvoří předběžný výstražný signál, který upozorní na hrozící stav podpětí článku. Vypne měnič ve střídačích VE.Bus nebo střídačích/nabíječkách přes sběrnici VE.Bus a v případě stavu podpětí článku zakáže ostatní zátěže přes svorku „Odpojení zátěže“. Vypne nabíjení v střídačích VE.Bus nebo střídačích/nabíječkách přes sběrnici VE.Bus a v případě stavu přepětí článku, nedostatečné teploty nebo nadměrné teploty vypne ostatní nabíječky přes svorku „Odpojení nabíjení“. Dálkově ovládané svorky zapnutí/vypnutí. Možnost vypnout solární nabíječky VE.Direct a VE.Can prostřednictvím zařízení GX. Možnost ovládání střídače/nabíječky VE.Bus z více zařízení, jako je Digital Multi Control, hardwarový klíč VE.Bus Smart a/nebo zařízení GX. Svorky pro vstup a výstup pomocného napájení, které umožňují, aby zařízení GX zůstalo napájeno i v případě vypnutí systému.
Komunikace s VE.Bus produktyStřídače MultiPlus, Quattro nebo Phoenix se připojují k portu „MultiPlus/Quattro“ pomocí standardního kabelu RJ45 UTP. BMS deaktivuje invertování v případě článku pod napětím a deaktivuje nabíjení v případě přepětí nebo vysoké/nízké teploty článku. Komunikace se vzdálenými zařízenímiZařízení GX (jako je Cerbo GX), panel Digital Multi Control (DMC) nebo VE.Bus Smart dongle (včetně libovolné kombinace) lze připojit k BMS prostřednictvím portu „Remote panel“. Všechna tato příslušenství lze použít v kombinaci s BMS pro dálkové ovládání VE.Bus Inverteru nebo stavu spínače střídače/nabíječky (zapnuto/vypnuto/pouze nabíječka). Vstupní a výstupní pomocné svorkyBMS má vyhrazenou výstupní svorku (GX-Power) pro zařízení GX a vstupní svorku pomocného napájení (Aux-In) pro externí zdroj stejnosměrného napájení, jako je adaptér AC/DC. V případě vypnutí systému zůstane zařízení GX napájeno přes pomocný napájecí vstup, nebo bude odpojeno, aby se zabránilo dalšímu vybití baterie. Vzdálené ovládáníSvorky (Remote L-H) lze použít k zapnutí nebo vypnutí BMS. Když je BMS vypnutý, oba výstupy budou volně plovoucí, takže spotřebiče a nabíječky jsou vypnuté. Mezi L a H lze zapojit dálkový vypínač nebo reléový kontakt pro zapnutí nebo vypnutí BMS. Alternativně lze svorku H přepnout na baterii plus nebo svorku L na baterii minus. LED indikátoryBMS má následující indikace LED:• Dioda Status (modrá): Krátce se rozsvítí každých 10 sekund, což indikuje normální provoz.• Dioda Temp or Cell>4 V (červená): Svítí, když je výstup pro odpojení nabíjení „low“ kvůli přepětí nebo nadměrné teplotě článku.• Dioda Cell>2,8 V (modrá): Svítí, když je výstup pro odpojení zátěže „high“ a napětí článků baterie je vyšší než 2,8 V. PARAMETRY VE.Bus BMS V2Vstupní napětí: 7–90 V DCSpotřeba proudu (normální činnost): 10 mA (kromě proudu pro odpojení zátěže)Spotřeba proudu při nízkém napětí článku: 2 mAVýstup Odpojení zátěže: Normaly High, Proudový limit 1A, sink current: 0AVýstup Odpojení nabíječe: Normaly High, Proudový limit 10mA, Sink current 0AVE.Bus komunikační porty: 2× RJ45 konektory pro komunikaci se všemi VE.Bus produkty Victron EnergyPracovní teplota: –20°C až +50°CRozměry: 23,8 × 94,5 × 105,5 mmKrytí proti vodě: IP20Hmotnost: 0,12 kg