Aroso Nabíječka autobaterií řízená mikroprocesorem Pb/gel 12V 10A
Popis
Moderní autonabíječka řízená mikroprocesorem. Mikroprocesorem řízené nabíjení pro vysokou přesnost a optimalizaci nabíjecího procesu, vysoká odolnost proti poničení a také proti vodě se stupněm krytí IP65 díky použitému materiálu krytu ABS, AD mikroprocesor s pěti typy nabíjecích charakteristik pro použití v automobilech a v motocyklech, vhodná pro použití se standardními kyselino-olověnými a také moderními gelovými akumulátory, ochrana proti jiskření, zkratu, přehřívání a otočení polarity, integrovaný obvod tepelné a napěťové kompenzace (automatické vyrovnávání hodnot v závislosti na aktuálním stavu). Nabíječka je pro běžné kyselino-olověné akumulátory a rovněž pro akumulátory typu MF / VRLA – bezúdržbové olověné ventilem řízené / AGM – Absorbed Glass Mat – se skleněným rounem. Nabíječka je vhodná i pro nabíjení lithiových baterií 12.8V LiFePO4. Kapacita nabíjeného akumulátoru
3–200Ah. Příkon maximálně 180W.
Nabíjecí fáze
- Fáze 1 – Diagnosis & Recovery – nejprve se testuje kvalita a stav nabití akumulátoru pomocí detekce napětí. Pokud je napětí akumulátoru nižší, než 7.5V +/-0.5V, akumulátor se začne nabíjet automaticky nízkým proudem pro oživení až do napětí 10.5V +/-0.5V. Po dosažení tohoto napětí se automaticky nabíječka přepne do další fáze.
- Fáze 2 – Bulk (zpětná fáze nabíjecí křivky) – 80% energie je navraceno zpět. Nejprve se nabíjí maximálním proudem 10A až do dosažení napětí 12.8V a poté se nabíječka přepne na nižší proud až do napětí 14.1V. Zároveň je minimalizováno ohřívání nabíječky a také se eliminuje speciálním programem produkce plynů z akumulátoru, což přispívá k vysoké efektivitě nabíjení.
- Fáze 3 – Absorption – v této fázi se proud sníží na hodnotu 0.8A pro snížení rizik úniku plynů z akumulátoru. Nabíjí se od napětí 14.1V do napětí 14.4V. Akumulátor je plně nabitý.
- Fáze 4 – Trickle Charge – Akumulátor je plně nabitý a připraven na použití. Akumulátor je udržován v plně nabitém stavu proudem 100mA. Pokud napětí poklesne pod 12.8V, zvýší se nabíjecí proud až do plného napětí.
- Fáze 5 – Maintenance Charge – nabíječka monitoruje napětí akumulátoru. Akumulátor se udržuje impulsy 0.8A do maximálního napětí 14.4V.
Mikroprocesor řídí nabíjecí impulzy takovým způsobem, že nabíjecí proces je mnohem přesnější a zajistí za stejnou dobu mnohem kvalitnější nabití až do mezní hodnoty 100% kapacity akumulátoru. Akumulátor je nabíjen vysoce šetrným způsobem, prodlužuje se jeho životnost a zachovávají jeho vlastnosti.
Typy akumulátorů, které lze nabíjet
- Lead-acid – standardní kyselino-olověný akumulátor se zaplavenými deskami
- GEL – bezúdržbový gelový akumulátor
- VRLA – bezúdržbový olověný ventilem řízený akumulátor
- AGM – Absorbed Glass Mat – akumulátor se skleněným rounem
- LiFePO4 – lithiový akumulátor
- Ca – vápníkový akumulátor
(nebo-li všechny dnes používané typy akumulátorů ve vozidlech i jinde)
Technická data
- Napájení 220–240V 50/60Hz AC
- Výstupní napětí 12.5V DC (max.14.4V)
- Výstupní proud 10A +/-10%
- Provozní teplota –20°C až +50°C
- Řízení – AD mikroprocesor s pěti fázemi nabíjecí charakteristiky
- Kapacita akumulátoru 3–200Ah
- Stupeň krytí IP65 (odolnost vůči stříkající vodě a prachu – pro vnitřní použití)
- Napětí akumulátoru 12V DC
- Zabudované ochrany proti jiskření, proti zkratu, kompenzace napětí, kompenzace okolní teploty, proti přehřívání, proti otočení polarity
Nabíjecí fáze
- Soft start (jemný náběh fáze nabíjecí křivky) – testuje stav akumulátoru. Naprosto vybité akumulátory vyžadují tuto fázi. Nabíjení začíná nízkou intenzitou až do dosažení napětí 12V.
- Bulk (zpětná fáze nabíjecí křivky) – nabíječka dodává maximální proud až do dosažení maximálního nabíjecího napětí 14.5V u kyselino-olověných akumulátorů a 14.0V u gelových akumulátorů.
- Absorption (nabíjecí fáze) – 100% napětí při konstatním napětí 14.4V při +25°C, proud klesá postupně až na nejnižší hodnotu.
- Float (udržovací fáze) – udržuje konstatní napětí pro zachování 100% nabití akumulátoru.
Rozšířené režimy – CHARGING – klasické nabíjení, RECONDITION – systematické pulsní rázy pro obnovení kondice akumulátoru, SUPPLY – napájení vozidla s vyjmutým akumulátorem pro udržení palubních systémů v chodu, BATTERY TEST – pro testování stavu nabití a vlastností akumulátoru a činnosti alternátoru.