CarPoint Jumpstarter / pomocný startovací zdroj s kompresorem 12V 17Ah
Popis
Jump starter – pomocný přenosný startovací zdroj vybavený výkonným akumulátorem 12V DC s kapacitou až 17Ah, což bezpečně dostačuje pro nastartování jakéhokoli osobního vozidla s vybitou autobaterií. Zdroj připojte na svorky autobaterie ve vozidle a po stisknutí tlačítka se vygeneruje intenzivní proudový impuls s proudem 400A, ve špičce až 900A. Integrovaný voltmetr ukazuje stav nabití vnitřního akumulátoru. Vestavěný kompresor a světlomet umožňují snadno a rychle dofouknout pneumatiky vozidla také za snížené viditelnosti. Kompresor dosahuje tlaku až 18bar / 260PSI.
Přední panel
1) 12V zásuvka zapalovače s ochranou proti přetížení
2) Barevně označený voltmetr
3) Vysoce odolné svorky se zatížitelností startovacím proudem až 400A
4) Vypínač
5) Vysoce odolný polyethylenový kryt
6) 230V AC napájecí adaptér / nabíječka
7) DC-DC napájecí kabel
8) Vypínač nouzového světlometu
9) Nouzový světlomet
10) DC nabíjecí LED dioda a zásuvka pro nabíjecí kabel
Kompresor
A) Tlakoměr
B) Vypínač kompresoru
C) Vzduchová hadice na nafukování pneu a kryt přihrádky na hadici
Výbava
• 900A špičkový / 400A stálý startovací proud
• Nastartuje osobní vozy, motorové čluny – není nutné startovat z druhého vozidla, energii si přinesete s sebou
• 12V DC standardní zásuvka zapalovače s ochranou proti přetížení pro připojení 12V elektrického příslušenství mimo vozidlo
• Zajistí téměř 50 hodin provozu elektrických spotřebičů napájených ze standardní zásuvky zapalovače 12V DC (podle spotřeby spotřebiče)
• Umožňuje použití jako 12V DC napájecí zdroj všude tam, kde není v dosahu vozidlo
• Polovodičová technologie s plně automatickým režimem, ochrana proti zkratu
• Umístěno v ochranném krytu, bezúdržbový produkt, uvnitř akumulátor pro vysoké zatížení
• Systém lze používat bez rizika potřísnění elektrolytem z akumulátoru
• Svorky a kabely připravené na vysoké zatížení proudem převedou vysoké hodnoty startovacích proudů bez jakýchkoli problémů
• Měřič stavu akumulátoru (voltmetr) s barevným označením hodnot pro snadné čtení
• DC napájecí kabel umožňuje dobíjení zařízení také z 12V DC zásuvky zapalovače
• Lisované pouzdro s vysokou odolností je velmi odolné
• Vestavěný světlomet pro opravy vozidel a nouzové situace
Jak používat
Kombinace přenosného startovacího zdroje 12V s vnitřním kyselino-olověným akumulátorem s kapacitou 17Ah připojitelným k akumulátoru vozidla přes odolné kleště (shodné jako u startovacích kabelů). Ideální pro pomoc při startování vozidla s vybitým akumulátorem, vhodné do každé garáže, pro kemping apod. Robustní mechanicky odolné pouzdro, integrovaný výkonný kompresor s maximálním tlakem 18bar vhodný pro dofukování pneumatik vozidel, lehátek, míčů apod. Nabíjení pomocí přiloženého adaptéru z elektrické sítě 230V. Pomocný startovací proud 400A (900A ve špičkách) zajišťuje bezproblémové nastartování vozidla s vybitým akumulátorem – přes kondenzátory je vyslán proudový impuls, který zajistí při pokusu startovat energii pro otočení startérem. Připojovací svorky vyrobené z odolné mědi, vestavěná zásuvka zapalovače 12V DC pro připojení dalších spotřebičů (např. chladících boxů,
radiopřehrávačů apod.). Integrovaná ochrana proti přetížení u výstupu 12V DC, vestavěné intenzivní světlo s vysokým výkonem – vhodné např. při opravách vozidla, výměnách pneumatik v noci apod.
Bezpečnostní upozornění
Přečtěte si tento manuál pečlivě a pozorně a zapamatujte si provozní instrukce před používáním tohoto výrobku. Nikdy nenabíjejte tento výrobek s pomocí střídavého a stejnosměrného zdroje napětí současně. Vypněte startovací zdroj v případě, že není používán. Zabraňte úplnému vybití startovacího zdroje, resp. jeho akumulátoru. Nevkládejte nabíjecí kabely ani žádné části startovacího zdroje do jakékoliv kapaliny. Nepoužívejte startovací zdroj v deštivém počasí či při velké vlhkosti vzduchu, zabraňte kontaktu s mokrým prostředím. Startovací zdroj není plně vodotěsný. Zabraňte déletrvajícímu vystavení zdroje nepříznivým povětrnostním podmínkám. Nepoužívejte k čištění zdroje žádné chemikálie ani čisticí prostředky. Neponechávejte zdroj bez dozoru, pokud je zařízení v provozu. Používejte pouze originální nabíjecí kabely, které jsou přiloženy k výrobku. Použití jiných druhů
nabíjecích kabelů, než originálních, může vést k poškození zdroje a ke ztrátě záruky. Neotvírejte startovací zdroj, ani jej nijak nepozměňujte. Zdroj nemá jiné uživatelem použitelné díly, než které jsou uvedeny v návodu k použití. Špatné, či nesprávné použití startovacího zdroje bez uposlechnutí příkazů uvedených v návodu pro použití může vést k poškození zdroje, poškození či zničení jiného majetku a ke zranění osob.
Použití startovacího zdroje
Stiskněte a držte tlačítko BATTERY STATUS ke zjištění stavu nabití akumulátoru. V případě že akumulátor je málo nabitý, pokračujte dle nabíjecích instrukcí. Nabijte akumulátor na plnou úroveň. Nastartujte své vozidlo dle návodu.
Nabíjení akumulátoru
Startovací zdroj má zabudovánu kyselino-olověný akumulátor. Přestože je startovací zdroj dodáván z výroby v přednabitém stavu, doporučujeme jej před prvním použitím zcela nabít. NIKDY NEPOUŽÍVEJTE ZDROJ, POKUD JEJ NABÍJÍTE!! Při nabíjení akumulátoru vzniká vlivem elektrolýzy elektrolytu vodík a kyslík, což je vysoce výbušná směs plynů! Používejte pouze v dobře větraném prostředí, vždy dostatečně daleko od zdrojů tepla, jisker a zapálení!
Použití startovacího zdroje
Voltmetr je určen k indikaci stavu nabití akumulátoru. V případě že akumulátor je málo nabitý, pokračujte dle nabíjecích instrukcí. Nabijte akumulátor na plnou úroveň. Nastartujte své vozidlo dle návodu.
Nabíjení akumulátoru
Startovací zdroj má zabudovánu kyselino-olověný akumulátor 12V 17Ah. Přestože je startovací zdroj dodáván z výroby v přednabitém stavu, doporučujeme jej před prvním použitím zcela nabít. NIKDY NEPOUŽÍVEJTE ZDROJ, POKUD JEJ NABÍJÍTE!! Pro plnohodnotnou funkci je vhodné udržovat akumulátor v nabitém stavu.
Počet startovacích pokusů mezi nabíjeními 1=Akumulátor vydrží obvykle cca 1000 nabíjecích cyklů
Počet startovacích pokusů mezi nabíjeními 5=Akumulátor vydrží obvykle cca 700 nabíjecích cyklů
Počet startovacích pokusů mezi nabíjeními 10=Akumulátor vydrží obvykle cca 500 nabíjecích cyklů
Nabíjení startovacího zdroje pomocí střídavého proudu
K nabití startovacího zdroje pomocí střídavého proudu použijte adaptér pro střídavý proud a zapojte jej do zásuvky pro střídavý/stejnosměrný vstup. Druhou část pak zapojte do elektrické sítě 230V 50Hz AC. Pro nabití startovacího zdroje je potřeba následující čas:
Počet startovacích pokusů 1=Doba nabíjení 8h
Počet startovacích pokusů 2=Doba nabíjení 16h
Počet startovacích pokusů 3=Doba nabíjení 24h
Počet startovacích pokusů 4=Doba nabíjení 32h
Počet startovacích pokusů 5=Doba nabíjení 40h
Počet startovacích pokusů 6=Doba nabíjení 48h
Nabíjení startovacího zdroje pomocí stejnosměrného proudu
K nabití startovacího zdroje pomocí stejnosměrného proudu použijte adaptér pro stejnosměrný proud a zapojte jej do zásuvky pro střídavý / stejnosměrný vstup. Druhou část pak zapojte do standardní zásuvky zapalovače 12V DC ve vašem vozidle, či do jiné vhodné zásuvky ve vozidle. Červeně svítící indikátor LED dioda vám ukáže začínající fázi nabíjení. Pro nabití startovacího zdroje na použitelnou úroveň je potřeba minimálně 8 –10 hodin.
Upozornění
Některé zásuvky cigaretových zapalovačů nefungují, pokud není zapojené zapalování vozu. Ubezpečte se, že v případě použití startovacího zdroje coby záložního ve vozidle, je baterie plně nabita a zdroj je schopen funkce. Toto zabezpečí prodloužení životnosti startovacího zdroje. Pokud startovací zdroj nepoužíváte, zabezpečte jeho nabití každých šest měsíců.
Varování
Nenabíjejte startovací zdroj déle než 36 hodin! Používejte pouze originální kabely přiložené k výrobku, jiné mohou poškodit zdroj. Pro zjištění stavu startovacího zdroje použijte tlačítko ukazatele stavu nabití akumulátoru.
Stav akumulátoru
Stlačte a podržte tlačítko stavu akumulátoru. Ukazatel vám ukáže stav nabití. Pokud tlačítko uvolníte, ukazatel se vypne. Pokud je akumulátor plně nabitý, indikuje se zelené pole. Pokud je akumulátor na přibližně 50 procentním stavu nabití, indikují se žluté a červené pole. V takovémto případě je akumulátor nutno nabít co nejdříve. V případě, že se indikuje pouze červené pole, je nutno nabít akumulátor co nejdříve a to před použitím, aby se zabránilo jejímu úplnému vybití a tím i poškození či zničení zdroje.
Upozornění
Nikdy nedovolte úplné vybití vašeho startovacího zdroje, neboť to nepříznivě ovlivňuje výkon a životnost akumulátoru startovacího zdroje.
Startování vozidla pomocí startovacího zdroje
V případě, že je akumulátor vašeho vozu příliš slabý, použijte startovací zdroj k nastartování vozidla. Nejprve se ubezpečte, že všechny spotřebiče ve vozidle (tj. světla, vytápění, rádio apod.) jsou vypojeny. Pro maximální předaný výkon se ubezpečte, že jsou skutečně vypojeny všechny spotřebiče případně zapojené na startovací zdroj a světla jsou vypnuta. Řádně upevněte červeně označený kladný kabel zdroje ke kladnému pólu akumulátoru umístěné ve startovaném voze. Poté opět řádně upevněte černě označený záporný kabel zdroje k zápornému pólu elektrické instalace vozidla, jako je např. kovová část karosérie vozu. Toto upevnění proveďte co nejdál od akumulátoru, jak jen je to možné. NIKDY neumísťujte černě označený záporný kabel zdroje k zápornému pólu akumulátoru! Zapněte tlačítko ON/OFF do pozice ON a nastartujte vůz. Pokud vůz nastartuje, přepojte tlačítko do pozice OFF,
odpojte nejdříve černě označený záporný kabel zdroje a teprve po něm odpojte kladný kabel zdroje umístěný na kladném pólu akumulátoru. Vždy používejte pouze pro akumulátory a vozidla s palubní sítí se jmenovitým napětím 12V DC. Popis je určen pro vozidla se záporným (-) pólem na kostře vozidla. Vždy zabraňte krátkému spojení kladné a záporné svorky, hrozí exploze zařízení! Svorkami se nedotýkejte žádných dalších vodivých / kovových míst na vozidle a okolních předmětů!
Upozornění
Pokud vůz do deseti sekund nenastartuje, je nutno vyčkat na zchlazení vnitřního akumulátoru startovacího zdroje, minimálně tři minuty, předtím, než se znovu pokusíte vůz nastartovat.
Zdroj pro 12V spotřebiče
12V DC zásuvka v příslušenství zdroje může napájet většinu 12V spotřebičů s odběrem 10A a méně. Plně nabitý zdroj je schopen napájení spotřebiče o 10A odběru po dobu přibližně 1 hodiny, spotřebič o odběru 5A po dobu 2 hodin a spotřebič o odběru 3A po dobu 3 hodin.
Příklady použití
Mobilní telefony, LED světla / příkon 4W / DOba použití cca 30h
Rádia, ventilátory / příkon 9W / DOba použití cca 21h
Kamery, osvětlení / příkon 15W / DOba použití cca 12h
Elektrické nástroje / příkon 24W / DOba použití cca 7h
CHladící ventilátory / příkon 48W / DOba použití cca 3h
Kompresory, vysavače / příkon 80W / DOba použití cca 1,5h
(doby použití jsou pouze orientační, závisdí na stavu akumulátoru a okolních podmínkách, teplotě atd.)
Svítilna
Startovací zdroj je vybaven svítilnou. Pro svícení použijte tlačítko LAMP SWITCH.
Technická data
Napětí – 12V DC
Vestavěný akumulátor – 12V 17Ah kyselino-olověný dobíjitelný akumulátor
Výstup – 12V DC
Napájecí adaptér AC – vstup 230V 50/60Hz AC
Výstup – 12V 500mA
Kompresor – max. tlak v hadici 260PSI / 18bar
Velmi důležité
Nabíjecí zdroj je konstruován pro nastartování vozidla, jehož akumulátor je výkonem pouze omezen, nikoliv kapacitně vyčerpána na úplné minimum. V rozmezí 8 až 10V je možno provést nastartování vozidla. V případě poklesu napětí akumulátoru na 4V a méně je lépe užít výkonnějšího startovacího zdroje, či vyčkat odborné dílenské / servisní asistence.
Použití kompresoru
Při použití kompresoru otevřete dvířka ve startovacím zdroji, vyjměte tlakovou hadici, řádně ji upevněte na ventilek nafukovaného kola či předmětu a pak kompresor spusťte stisknutím tlačítka ON (označeno I) na ovládání kompresoru. Po dosažení žádaného tlaku kompresor vypojte pomocí tlačítka OFF (označeno O). Kompresor vždy po maximálně 10 minutách vypněte a nechte ho 10 minut vychladnout. Pomocí adaptérů lze nahustit také matrace, míče, čluny a další příslušenství.
Varování
Zabraňte vzájemnému kontaktu obou napájecích kabelů, popřípadě jejich kontaktu přes vodivý povrch. Hrozí jiskření, výbuch zdroje či jeho poškození. Při startování vozidla se ujistěte, že jsou startovací kabely řádně upevněny a nehrozí jejich sesmeknutí či pád. Hrozí jiskření, výbuch zdroje či jeho poškození. Používejte ochranu očí v případě, že manipulujete s akumulátory. V případě potřísnění očí kyselinou z akumulátoru vypláchněte oči vodou a neprodleně vyhledejte lékařské ošetření. Totéž platí i pro zasažení pokožky či sliznic kyselinou. Odstraňte všechny kovové nošené předměty, jako náramky, náhrdelníky apod. před používáním startovacího zdroje. Nevystavujte startovací zdroj vlhkému prostředí! Zabraňte manipulaci s přístrojem dětem! Zabraňte kontaktu přístroje se zvířaty!
Výměna akumulátoru
Po rozmontování zařízení lze akumulátor vyjmout a vyměnit vždy pouze za shodný akumulátor shodného typu a série. V případě pochybností svěřte montáž proškolené osobě nebo autorizovanému servisu. Recyklaci provádějte vždy dle místních platných předpisů o nakládání s nebezpečnými odpady. Nikdy nenechávejte akumulátor ani zařízení na slunci, v blízkosti zdrojů tepla či zapálení, nevystavujte také nízkým teplotám. Akumulátor i zařízení uskladněte vždy v suchém čistém prostředí mimo dosah dětí a zvířat! Vždy zamezte krátkému spojení svorek akumulátoru u zařízení! SvětloV případě poruchy lze vyměnit žárovku ve světlometu za novou shodného typu.