Aroso Nabíječka autobaterií řízená mikroprocesorem Pb/gel 12V 10A
Popis
Moderní autonabíječka řízená mikroprocesorem. Mikroprocesorem řízené nabíjení pro vysokou přesnost a optimalizaci nabíjecího procesu, vysoká odolnost proti poničení a také proti vodě se stupněm krytí IP65 díky použitému materiálu krytu ABS, AD mikroprocesor s pěti typy nabíjecích charakteristik pro použití v automobilech a v motocyklech, vhodná pro použití se standardními kyselino-olověnými a také moderními gelovými akumulátory, ochrana proti jiskření, zkratu, přehřívání a otočení polarity, integrovaný obvod tepelné a napěťové kompenzace (automatické vyrovnávání hodnot v závislosti na aktuálním stavu). Nabíječka je pro běžné kyselino-olověné akumulátory a rovněž pro akumulátory typu MF / VRLA – bezúdržbové olověné ventilem řízené / AGM – Absorbed Glass Mat – se skleněným rounem. Nabíječka je vhodná i pro nabíjení lithiových baterií 12.8V LiFePO4. Kapacita nabíjeného akumulátoru
3–200Ah. Příkon maximálně 180W. Nabíjecí fáze
Fáze 1 – Diagnosis & Recovery – nejprve se testuje kvalita a stav nabití akumulátoru pomocí detekce napětí. Pokud je napětí akumulátoru nižší, než 7.5V +/-0.5V, akumulátor se začne nabíjet automaticky nízkým proudem pro oživení až do napětí 10.5V +/-0.5V. Po dosažení tohoto napětí se automaticky nabíječka přepne do další fáze.
Fáze 2 – Bulk (zpětná fáze nabíjecí křivky) – 80% energie je navraceno zpět. Nejprve se nabíjí maximálním proudem 10A až do dosažení napětí 12.8V a poté se nabíječka přepne na nižší proud až do napětí 14.1V. Zároveň je minimalizováno ohřívání nabíječky a také se eliminuje speciálním programem produkce plynů z akumulátoru, což přispívá k vysoké efektivitě nabíjení.
Fáze 3 – Absorption – v této fázi se proud sníží na hodnotu 0.8A pro snížení rizik úniku plynů z akumulátoru. Nabíjí se od napětí 14.1V do napětí 14.4V. Akumulátor je plně nabitý.
Fáze 4 – Trickle Charge – Akumulátor je plně nabitý a připraven na použití. Akumulátor je udržován v plně nabitém stavu proudem 100mA. Pokud napětí poklesne pod 12.8V, zvýší se nabíjecí proud až do plného napětí.
Fáze 5 – Maintenance Charge – nabíječka monitoruje napětí akumulátoru. Akumulátor se udržuje impulsy 0.8A do maximálního napětí 14.4V.
Mikroprocesor řídí nabíjecí impulzy takovým způsobem, že nabíjecí proces je mnohem přesnější a zajistí za stejnou dobu mnohem kvalitnější nabití až do mezní hodnoty 100% kapacity akumulátoru. Akumulátor je nabíjen vysoce šetrným způsobem, prodlužuje se jeho životnost a zachovávají jeho vlastnosti. Typy akumulátorů, které lze nabíjet
Lead-acid – standardní kyselino-olověný akumulátor se zaplavenými deskami
GEL – bezúdržbový gelový akumulátor
VRLA – bezúdržbový olověný ventilem řízený akumulátor
AGM – Absorbed Glass Mat – akumulátor se skleněným rounem
LiFePO4 – lithiový akumulátor
Ca – vápníkový akumulátor
(nebo-li všechny dnes používané typy akumulátorů ve vozidlech i jinde) Technická data
Napájení 220–240V 50/60Hz AC
Výstupní napětí 12.5V DC (max.14.4V)
Výstupní proud 10A +/-10%
Provozní teplota –20°C až +50°C
Řízení – AD mikroprocesor s pěti fázemi nabíjecí charakteristiky
Kapacita akumulátoru 3–200Ah
Stupeň krytí IP65 (odolnost vůči stříkající vodě a prachu – pro vnitřní použití)
Napětí akumulátoru 12V DC
Zabudované ochrany proti jiskření, proti zkratu, kompenzace napětí, kompenzace okolní teploty, proti přehřívání, proti otočení polarity
Nabíjecí fáze
Soft start (jemný náběh fáze nabíjecí křivky) – testuje stav akumulátoru. Naprosto vybité akumulátory vyžadují tuto fázi. Nabíjení začíná nízkou intenzitou až do dosažení napětí 12V.
Bulk (zpětná fáze nabíjecí křivky) – nabíječka dodává maximální proud až do dosažení maximálního nabíjecího napětí 14.5V u kyselino-olověných akumulátorů a 14.0V u gelových akumulátorů.
Absorption (nabíjecí fáze) – 100% napětí při konstatním napětí 14.4V při +25°C, proud klesá postupně až na nejnižší hodnotu.
Float (udržovací fáze) – udržuje konstatní napětí pro zachování 100% nabití akumulátoru.
Rozšířené režimy – CHARGING – klasické nabíjení, RECONDITION – systematické pulsní rázy pro obnovení kondice akumulátoru, SUPPLY – napájení vozidla s vyjmutým akumulátorem pro udržení palubních systémů v chodu, BATTERY TEST – pro testování stavu nabití a vlastností akumulátoru a činnosti alternátoru.