10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny
Záruka: 24 měsíců (IČ 24 měsíců) Kód: 30881464

PADU Dílo Jana Koblasy v kostele Sv. Petra a Pavla v Jedovnicích - Avantgardní umění v sakrálním prostoru (Janáková Monika)

PADU Dílo Jana Koblasy v kostele Sv. Petra a Pavla v Jedovnicích - Avantgardní umění v sakrálním prostoru (Janáková Monika)

Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Kniha se věnuje přestavbě interiéru kostela sv. Petra a Pavla v Jedovnicích u Brna. Zabývá se zejména účastí Jana Koblasy na modernizaci presbytáře (oltářního prostoru) kostela. Hlavní část úpravy tamního oltářního prostoru probíhala v první polovině šedesátých let dvacátého století a spolu s Koblas Celý popis
Produkt je momentálně nedostupný.
344 Kč
Zboží od: MegaCompany.cz
344 Kč
S novou kartou za

Popis

Kniha se věnuje přestavbě interiéru kostela sv. Petra a Pavla v Jedovnicích u Brna. Zabývá se zejména účastí Jana Koblasy na modernizaci presbytáře (oltářního prostoru) kostela. Hlavní část úpravy tamního oltářního prostoru probíhala v první polovině šedesátých let dvacátého století a spolu s Koblasou se na ní podíleli také další umělci, jež dnes řadíme mezi přední výtvarníky své doby: Mikuláš Medek, Karel Nepraš a Josef Istler. Koblasův podíl je však zdaleka nejrozsáhlejší. Navzdory tomu, že v dnešní době již výraznou měrou přibylo moderního projevu v sakrálním prostoru, patří jedovnická úprava presbytáře mezi ty nejhodnotnější. Je výjimečná nejen svou povahou, ale také specifická dobou a místem svého vzniku. Vyniká jak v kontextu českého a evropského umění, tak v kontextu Koblasovy tvorby. Svým obsahem i použitými formálními prvky patří jedovnický presbytář k nejpozoruhodnějším ukázkám ars sacra v Evropě. Knihu doprovází fotografie Monika Janáková vystudovala dějiny umění a filozofii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci projektů pracuje pro Národní památkový ústav a je studentkou doktorského studia na Katedře environmentálních studií fakulty sociálních studií MU. Zde se tematicky zaměřuje na drobné památky v krajině, jejich ochranu a význam. Dále se jako kunsthistorička věnuje historické zeleni a avantgardnímu umění v sakrálním prostoru.