10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny
Záruka: 24 měsíců (IČ 24 měsíců) Kód: 11950721

Zbyněk Marjanko: Etické aspekty v pojišťovnictví

Zbyněk Marjanko: Etické aspekty v pojišťovnictví

Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Kam až dospěl stav etického (ne)-jednání v praxi jak pojišťoven, tak i zprostředkovatelů pojistných produktů pojišťoven, pokud musí reagovat až i legislativa? Celý popis
225 Kč
Zboží od: Knihy Daniela
225 Kč
Získejte dopravu ZDARMA se
u zásilek od 299 Kč
Poslední 3 kusy
S novou kartou za

11.12.2024 na výdejním místě
11.12.2024 - 13.12.2024 na vaší adrese

Popis

Kam až dospěl stav etického (ne)-jednání v praxi jak pojišťoven, tak i zprostředkovatelů pojistných produktů pojišťoven, pokud musí reagovat až i legislativa? Nedělám si žádné iluze: zjevně nemravné chování se v pojišťovnictví projevuje, – podobně jako i v jiných oborech obchodního světa. Ovšem pojišťovnictví je založeno na důvěře – férovosti jednání. Neetické jednání pojišťoven i distributorů jejich produktů ohrožuje kořeny samotného oboru pojišťovnictví: vzájemnou solidaritu mezi pojistníky, která předpokládá důvěru ve férovost jednání všech aktérů. Uvědomují si všichni zainteresovaní, jak fatální by byly následky ztráty důvěry pro pojišťovnictví jako obor? Nechť je tato publikace chápána jako příspěvek do již začínající odborné diskuze.

Text publikace vychází z mé disertační práce (předložené r. 2018), jedná se o její zkrácenou verzi. V publikaci vycházím ze své praxe v oblasti zemědělského pojištění, z řízených hovorů s manažery, zprostředkovateli i klienty pojišťoven a dále ze studia pojistných podmínek pojišťoven a z veřejně dostupných webových stránek pojišťoven. Určitý problémem se ukázala otázka mlčenlivosti: ne všechno šlo v publikaci vypsat, s ohledem na závazek mlčenlivosti. Ovšem: lidé působící v oboru vědí oč se jedná a co muselo zůstat nevyřčené. Snad tato nemožnost vyslovit některé věci naplno zvýší v závěru publikace uvedený apel na morální odpovědnost pojišťoven i zprostředkovatelů vůči svým klientům.

V publikaci se věnuji kořenům pojišťovnictví v původně charitativní roli a jejímu přerodu do podnikatelské činnosti. Solidaritu a pomoc bližnímu v nouzi rozvíjím na příkladu tématu půjčování a úroku z Bible. Pojišťovnictví je silné provázané s náhodou/nahodilostí. Jaký je vztah k náhodě v Bibli a v islámském právu (věrouce) uvádím v 1. kapitole. Specifika odměňování zprostředkovatelů pojistných produktů, postupy při získávání klientů, následná péče o klienta, likvidace škod, ale i problematika asymetrie informací v pojišťovnictví tvoří druhou část publikace, kterou doplňuje analýza pojistných podmínek pojišťoven a jejich sebeprezentace na webu. Zda je povolání pojišťovacího zprostředkovatele vhodné i pro křesťany rozvíjím v závěru knihy, na příkladě výkladu pojmu povolání u Martina Luthera. Pojišťovnictví má být službou mým bližním, je tomu tak i ve skutečnosti? Nebo jde jen o zisky? Důrazem na předpřipravenost svědomí křesťanského zprostředkovatele a apelem na morální odpovědnost vůči svým klientům uzavírám svůj skromný příspěvek k odborné diskuzi.
  • Datum vydání: 26. 06. 2019
  • Počet stran: 85
  • ISBN: 9788027058327
  • Vazba: BC