Miroslav Šnajdr: P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část
Miroslav Šnajdr: P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část
Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Další ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu.
Celý popis
127 Kč
Zboží od:
Knihy Daniela
127 Kč
Získejte dopravu ZDARMA se
u zásilek od 299 Kč
22.11.2024
na výdejním místě
Výdejní místa
22.11.2024 -
26.11.2024
na vaší adrese
Možnosti doručení
Popis
Další ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu. Zvolené řešení mělo díky umístění motoru u těžiště letounu zajistit velkou obratnost a pohyblivost. Slabé výškové výkony však zapříčinily, že se P-39 za druhé světové války na většině válčišť (s čestnou výjimkou východní fronty) příliš vysokého hodnocení nedočkal. Druhá část je věnována variantám Airacobra Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, u kterých s typem obvykle spojovaný 37mm trupový kanon nahradila lehčí zbraň ráže 20 mm. Zahrnuty jsou počáteční zkušenosti s letounem u britského Královského letectva, a to včetně krátké operační služby u 601. squadrony RAF. Právě u této jednotky s Airacobrami Mk.I létali rovněž
českoslovenští piloti. Čtenář se také detailněji seznámí s úvodním bojovým vystoupením Airacober v barvách amerického armádního letectva na pacifickém ostrově Nová Guinea. Právě zde Belly P-400 (stejně jako P-39D a P-39F, které byly po technické stránce představeny v první části série) změřily síly s vynikajícím japonským námořním stíhacím letounem Mitsubishi A6M2 (Zero).
- Datum vydání: 14. 06. 2021
- Počet stran: 52
- ISBN: 978–80–7648–036–0
- Vazba: brožovaná vazba