10× více produktů za nejlepší ceny
10× více produktů za nejlepší ceny
Záruka: 24 měsíců (IČ 24 měsíců) Kód: 35314582

Mediace ve spotřebitelských sporech

Mediace ve spotřebitelských sporech

Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Monografie se zabývá alternativními způsoby řešení sporů se zaměřením na mediaci ve spotřebitelských sporech. Celý popis
Produkt je momentálně nedostupný.
Ušetříte 24 Kč 366 Kč
342 Kč
Zboží od: TvFit.cz
Ušetříte 24 Kč 366 Kč
342 Kč
Vrácení zdarma přes Zásilkovnu
S novou kartou za

Popis

Monografie se zabývá alternativními způsoby řešení sporů se zaměřením na mediaci ve spotřebitelských sporech. Tyto alternativní způsoby nabízejí především rychlý, efektivní a často i levnější způsob vyřešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Mediace jako dobrovolný proces, jehož výsledkem je vyřešení sporu smírnou cestou, je v České republice relativně novou, avšak co do výsledku poměrně úspěšnou metodou řešení sporů. Počet případů mediace ve spotřebitelských sporech je však stále značně nízký a vykazuje určité rozdíly oproti mediaci používané v jiných oblastech práva (např. v rodinném právu). Ačkoli lze mediaci obecně považovat za prostředek vedoucí ke zlepšení efektivity soudního systému, existuje několik aspektů, díky nimž by mediace mohla být v oblasti spotřebitelského práva problematická. Těmito problematickými aspekty se zabývají jednotlivé kapitoly monografie. Mezi ně patří zejména vymahatelnost rozhodnutí (výsledku mediace – konečné dohody) nebo možnost poskytnutí nesprávné informace nebo rady mediátorem v oblasti hmotného nebo procesního práva, což může mít za následek nejen neplatnost takové dohody, ale i povinnost mediátora k náhradě škody.