Daniela Jobertová: V hlavní roli text - Podoby a proměny scénického čtení
Daniela Jobertová: V hlavní roli text - Podoby a proměny scénického čtení
Partnerský prodej - cenu dopravy určuje partner
Autorský kolektiv: Jana Soprová, Michal Zahálka, Karel Král, Jan Vedral, Walter Nagy, Vít Pokorný, Petra Hanušková, Klára Fleyberková, Petra Lásková, Eva Kyselová, Zuzana Augustová, Daniela Jobertová (ed.), Jan Jiřík, Eva Daníčková, Marcela Magdová, Vladimír Fekar.
Celý popis
Sleva 9 %
232 Kč
Nejnižší cena za posledních 30 dní před poskytnutím slevy.
211 Kč
Zboží od:
Knihy Daniela
Sleva 9 %
232 Kč
Nejnižší cena za posledních 30 dní před poskytnutím slevy.
211 Kč
Získejte dopravu ZDARMA se
u zásilek od 299 Kč
24.1.2025
na výdejním místě
Výdejní místa
24.1.2025 -
28.1.2025
na vaší adrese
Možnosti doručení
Popis
Autorský kolektiv: Jana Soprová, Michal Zahálka, Karel Král, Jan Vedral, Walter Nagy, Vít Pokorný, Petra Hanušková, Klára Fleyberková, Petra Lásková, Eva Kyselová, Zuzana Augustová, Daniela Jobertová (ed.), Jan Jiřík, Eva Daníčková, Marcela Magdová, Vladimír Fekar, Martina Schlegelová, Marie Špalová, Jana Špalová, Tomáš Kobr.
Fenomén scénického čtení, jemuž je věnována monografie s výmluvným názvem V hlavní roli text, hraje v kontextu současné divadelní tvorby nemalou roli. Přesto však – anebo právě proto – vyvolává rozporuplné reakce; dalo by se dokonce říci, že je průsečíkem protikladů. Scénických čtení vzniká překvapivě mnoho, překvapivě málo se však o nich píše. Znamená to snad, že většinou neopakovaný a – dle mnoha tvůrců i diváků – i neopakovatelný večer nestojí za kritickou a teoretickou reflexi? Že nemá smysl se jím zaobírat, protože je ještě efemérnější než divadlo samo? Autoři monografie se pokusili zmapovat fenomén scénických čtení v kontextu české divadelní tvorby posledního čtvrtstoletí, tedy po roce 1989, a tuto pomyslnou a samozřejmě neúplnou mapu doplnili o vhledy do jiných evropských divadelních kultur a o reflexe několika tvůrců, kteří se tomuto formátu pravidelně věnují. Monografie vychází v rámci nově vznikající ediční řady Black_Box Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. V centru zájmu edice stojí především současný divadelní text a jeho různorodé formy; do širšího odborného záběru však patří i další aspekty současného divadla blízké autorům spolupracujícím s katedrou teorie a kritiky DAMU, která edici připravuje.
Fenomén scénického čtení, jemuž je věnována monografie s výmluvným názvem V hlavní roli text, hraje v kontextu současné divadelní tvorby nemalou roli. Přesto však – anebo právě proto – vyvolává rozporuplné reakce; dalo by se dokonce říci, že je průsečíkem protikladů. Scénických čtení vzniká překvapivě mnoho, překvapivě málo se však o nich píše. Znamená to snad, že většinou neopakovaný a – dle mnoha tvůrců i diváků – i neopakovatelný večer nestojí za kritickou a teoretickou reflexi? Že nemá smysl se jím zaobírat, protože je ještě efemérnější než divadlo samo? Autoři monografie se pokusili zmapovat fenomén scénických čtení v kontextu české divadelní tvorby posledního čtvrtstoletí, tedy po roce 1989, a tuto pomyslnou a samozřejmě neúplnou mapu doplnili o vhledy do jiných evropských divadelních kultur a o reflexe několika tvůrců, kteří se tomuto formátu pravidelně věnují. Monografie vychází v rámci nově vznikající ediční řady Black_Box Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. V centru zájmu edice stojí především současný divadelní text a jeho různorodé formy; do širšího odborného záběru však patří i další aspekty současného divadla blízké autorům spolupracujícím s katedrou teorie a kritiky DAMU, která edici připravuje.
- Datum vydání: 16. 05. 2014
- Počet stran: 272
- ISBN: 9788073313074
- Vazba: BB