Pecková Dagmar: Hříšnice
Pecková Dagmar: Hříšnice
Popis
Žánr: klasická
Nosič: CD
Interpret: Pecková Dagmar
Za provokativním názvem nového alba mezzosopranistky Dagmary Peckové se skrývá pozoruhodná dramaturgická myšlenka. Tím, co spojuje život moderního člověka s hrdinkami antické mytologie, je princip hříchu – a odpuštění. Snad všechny zde ztvárněné postavy jsou ženy chytré a mocné, často obdařené nadpřirozenými schopnostmi. Ženy odhodlané použít nejsilnějších prostředků, aby získaly, po čem touží – nebo aby se pomstily. Ženy zrazené lstí či zraněné vlastní láskou. Hned úvodní árie Massenetovy Marie Magdalény otevírá prostor pro poselství – že totiž jedinou cestou z hříchu je odpuštění. „Když se podíváte na postavy v mezzosopránovém oboru, tak téměř každá se dá označit za hříšnici. Snad je to temnější barvou hlasu…”, uvádí k nahrávce Dagmar Pecková. Každá „hříšnice” je v jejím podání psychologicky a emocionálně do hloubky propracovaná. Zdrojem této hloubky a
inspirace byla zde vedle vlastní životní zkušenosti sólistky také skvěle doprovázející Slovenská filharmonie pod nekompromisním a svrchovaně muzikantským vedením Aleksandara Markoviće.
Láska, hřích a odpuštění. Nahlédnutí do tajemné ženské duše!
Skladby
Marie-Magdeleine | |
O mes soeurs | |
Samson a Dalila | |
2. | dějství: Mon coeur s'ouvre a ta voix (Srdce mé se otevírá) |
Bacchanale | |
Hérodiade | |
2. | dějství – Ne me refuse pas |
Oidipus Rex | |
Nonn' erubescite, reges – Oraculum | |
Medea. Opera | |
3. | dějství – Del fiero duol che il cor mi frange |
Parsifal | |
2. | dějství: Ich sah das Kind |
Salome | |
Tanec sedmi závojů | |
Elektra | |
Ich habe keine gute Nächte | |
Salome | |
Finále – Salomé: Ah! Je baserai ta bouche, Iokanaan |