Bethesda Softworks Fallout New Vegas / PC
Popis
Nový příběh se točí okolo poslíčka, kterému se jednoho dne povedlo připlést se do cesty hejnu kulek. A ať už je vystřelil, kdo chtěl, nakonec se rozhodl, že poslíčka nechá v poušti bídně chcípnout. Z ničeho nic se však úplně odnikud vynořil zachránce kovaných rysů a westernového vzezření – robot (ne Cordell Wallker) – a umírající poslíček se díky němu dostal do rukou velmi schopného doktora, který mu nejenže zachránil život, ale rovnou mu umožnil kompletně vyresetovat minulost a navolit si, čím chce být.
VATS samozřejmě nezmizel, ale jeho využívání už ani z daleka není tak důležité pro to, abyste se dostali k těm nejkrvavějším a nejefektivnějším momentům zblízka. Nově byla totiž dopilována akční složka v reálném čase, která je teď daleko plynulejší a zajímavější, protože se dá dívat a střílet skrz mířidla zbraní. Jako bonus navrch se dá v menu i zde zapnout zpomalení času, takže když někomu upálíte hlavu dobře mířeným výstřelem, můžete se kochat i bez VATSu. Zapracováno bylo také na zbraních nablízko, které už nejsou jen o doběhnutí a bezhlavém mlácení, ale i ony teď mají speciální útoky. Úderem ostnatou rukavicí do rozkroku počínaje a vrháním oštěpů konče. Labužnické jsou také nově přidané zápalné granáty, které – pokud se vám poštěstí – dokážou vyhodit nebožáka docela solidně do vzduchu. Pokud v ten moment zapnete VATS a puškou třeba rozstřelíte granát, který nese na hrudi, výsledek bude určitě velmi uspokojivě-deštivý. Celkově zbraní zásadně přibude a po vzoru některých modů se pro ně ve hře budou nacházet spousty vylepšení upravujících vše od kadence až po velikost zásobníku. Upraven byl také jejich účinek. Ukazatel vedle protivníkova zdraví vám odteď začne hlásit, jestli mu palbou jen brousíte zbroj, nebo ho kulky skutečně lechtají v útrobách.
V zabíjení celkově se odteď budete moct vyžívat daleko víc než minule, jelikož už vás na každém kroku nebude pronásledovat Karma. Autoři si řekli, že mít poletující ukazatel, který o vás všem říká, jestli snídáte děti, nebo jste dobráci od kosti je hloupost, a tak ji lehce odsunuli do pozadí. Stále ve hře bude, ale pouze pro vaše oči a svědomí. Faktorem, který odteď určuje vaši oblíbenost, je reputace v jednotlivých lokacích a mezi frakcemi. Pokud tedy uznáte za vhodné, že zrovna tahle vesnice vám kazí výhled a z panoramatu ji vymažete, na druhé straně mapy kvůli ní neštěkne ani pes, natož tak aby po vás někdo šel. Na druhou stranu si tím ale můžete znepřátelit místní frakci, která vám to posléze spočítá. V praxi se tedy hra přiklání k realitě.
Nově je přidaný Hardcore Mode, který kompletně mění zážitek ze hry. Pokud si ho zapnete, budete muset hlavní postavu pravidelně zásobovat jídlem, stimpaky začnou, namísto instantně, léčit pozvolna, polámané končetiny budou vyžadovat ošetření u lékařů a všem drobnostem ve vašem batohu, včetně nábojů, se vrátí hmotnost. Aby nebyl Hardcore Mode jen zvýšením obtížnosti, přidali autoři do hry celou řadu úkolů, které bude možno plnit pouze v něm. To samé platí i o získávání achievementů…