Případ pro začínajícího kata + Postava k podpírání (DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM)
Případ pro začínajícího kata + Postava k podpírání (DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM)
Popis
Režie: Pavel Juráček
Obraz: 4:3 (1.37:1), čb
Dva restaurované filmy režiséra a scénáristy Pavla Juráčka.
PŘÍPAD PRO ZAČÍNAJÍCÍHO KATA
Režie a scénář: Pavel Juráček
Hrají: Lubomír Kostelka, Pavel Landovský, Klára Jerneková, Luděk Kopřiva, Slávka Budínová, Miroslav Macháček, Věra Ferbasová, Jiřina Jirásková, Radovan Lukavský, Nataša Gollová, Jiří Hrzán a další.
Lemuel Guliver z Dlouhé ulice podniká neplánovanou cestu do říše Balnibarbi, na létající Laputu a zase zpátky. Podobenství o totalitním zřízení, kde platí bizarní zákony a lpí se na nepsaných pravidlech, se mísí s fantaskní podívanou, ve které se ,,sen dotýká světa a svět snu„.
Kafkovsky laděný film Příběh pro začínajícího kata vypráví ve dvanácti kapitolách nadčasový příběh cizince, jenž přináší do stojatých vod Balnibarbi naději a rozruch, čímž mu je místo role hosta přisouzena role podezřelého.
POSTAVA K PODPÍRÁNÍ
Režie a scénář: Pavel Juráček, Jan Schmidt
Hrají: Karel Vašíček, Consuela Morávková, Ivan Růžička, Jiří Stivín a další
,,Co člověka odlišuje od zvířete na pět?” ,,Rozum?„ ,,Ne! Kázeň!”
Alegorický film Postava k podpírání burcujícím způsobem obnažuje lidskou posedlost řádem, která člověka činí kyselým a otupělým. Ústřední postava snímku, muž, který si vypůjčil jednoho dne kočičího společníka a na druhý den se jej pokouší usilovně vrátit, aby nebyl pokutován, prožívá drama bez konce. Půjčovna není k nalezení a tak muž s kočkou v aktovce kráčí bludištěm chodeb, čekáren a kanceláří, aby si nakonec na své břímě zvykl.
Bonusy
• Trailer Případ pro začínajícího kata (Jan Bušta, 2016)
• Auta bez domova (Jan Schmidt, 1959)
• Krabice filmu (Václav Sklenář, 1958)
• Nezvaný host (Vlastimil Venclík, 1969)
• Kočičina (Věra Chytilová, 1960)
• Černobílá Sylva (Jan Schmidt, 1961)
DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM
Digitální restaurování je úprava filmu „políčko po políčku”, díky čemuž jej můžete vidět a slyšet tak, jako diváci v době jeho prvního uvedení.
Proces digitálních úprav začíná nascanováním filmu v rozlišení 4K. Jde o speciální zařízení s jistícími kolíky, které zajistí maximální stabilitu obrazu. Následuje odstraňování obrazových a zvukových nečistot, a to ve dvou fázích – nejprve poloautomaticky, následně pak políčko po políčku čistí manuálně.