Bílá nemoc + Krakatit (DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM)
Bílá nemoc + Krakatit (DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM)
Popis
Režie: Hugo Haas, Otakar Vávra
Obraz: 4:3 (1.37:1), čb
BÍLÁ NEMOC
Režie a scénář: Hugo Haas
Československo 1937
Délka: 106 minut
Hrají: Hugo Haas, Zdeněk Štěpánek, Karla Oličová, Bedřich Karen, Václav Vydra st., Ladislav Boháč, Jaroslav Průcha a další.
Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc”. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami.
Bonusy k filmu:
Trailer restaurovaného filmu, Továrna na iluse (1938), Hugo Haas 1964 (1965), Havran a želva (1948), Železný klobouk (1961)
KRAKATIT
Režie: Otakar Vávra
Československo 1948
Délka: 97 minut
Hrají: Karel Höger, Florence Marly, František Smolík, Nataša Tánská, Miroslav Homola, Jaroslav Průcha a další.
Krakatit je název pro třaskavinu s nepředstavitelně ničivým účinkem. Sám její vynálezce, inženýr Prokop, se jí zalekne, avšak pro mnohé jiné představuje vytoužený nástroj absolutní moci. Ve stejnojmenném románu Karla Čapka, vydaném roku 1924, byly Prokopovy pokusy a jejich následky čistě autorovou vizí. Proti tomu filmová adaptace, jež vznikla nedlouho po druhé světové válce a útocích na Hirošimu a Nagasaki, zčásti zjevně reflektuje skutečné události. Mimo naléhavý morální apel dodnes strhuje svou delirickou atmosférou a vizuální vynalézavostí v reálných exteriérech i fantastických kulisách
Bonusy k filmu:
Trailer restaurované verze, Světlo proniká tmou (1931), Sál ztracených kroků (1960), Poslední léta (1963), Atom na rozcestí (1947).
DIGITÁLNĚ RESTAUROVANÝ FILM
Digitální restaurování je úprava filmu „políčko po políčku”, díky čemuž jej můžete vidět a slyšet tak, jako diváci v době jeho prvního uvedení.
Proces digitálních úprav začíná nascanováním filmu v rozlišení 4K. Jde o speciální zařízení s jistícími kolíky, které zajistí maximální stabilitu obrazu. Následuje odstraňování obrazových a zvukových nečistot, a to ve dvou fázích – nejprve poloautomaticky, následně pak políčko po políčku čistí manuálně.